Havetraktor, motor går ud når den sættes i gear eller skæret aktiveres

Hej.

Har en mountfield model 13-2414-01 (frontrider græsslåmaskine) som pludselig går ud hver gang den sættes i gear eller skæret aktiveres.

Det virker som om det er en sikkerhedsanordning for den starter med det samme, men kan kun stå i tomgang.

Har skiftet tændspole og tændrør, men ved ikke om det kan være derfor nu den starter uden problemer

På forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at frakoble sikerhedskontakterne , typisk ved at afmontere stopledningen på motoren(men så skal du passe på, og være opmærksom så du ikke kommer til skade) løser det problemet må du videre med fejlfinding i det elektriske system.



Vi prøver igen, i morgen --

Tror også du må igang med at checke sikkerhedskontakterne. Nu kender jeg ikke din model, men de har alle kontakter i sædet og skærebordstilkoblingen. Derudover har nogle også kontakter for hævning og skærebord og ved gearvælger. Sidstnævnte så hvis man uforvaren bakker så går den ud.

Og så få det repareret så det igen fungere efter hensigten. Diverse sikkerhedsanordninger er jo ikke lavet for genere folk. Den sidste bemærkning er en generel betragtning og ikke decideret møntet på dig.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak for jeres hjælp 👍🏻😊

Det viste sig at være sædekontakten som var defekt,

God dag

Hej har købt en mountfielt frontklipper den han godt starte men går ud når jeg prøver at sætte den i gear ved ik om det betyder noget men selve pbremse håndtaget mangler

Det er højst sandsynligt sikkerhedskontakterne der driller, men lige hvordan det hænger sammen på din model ved jeg ikke.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis