Robotplænsklipper forhindringer

Hej 

Tiden er kommet for at jeg skal have købt en robotplæneklipper. Har kig på en billig model fx Grouw M800 https://www.roboteksperten.dk/produ...per/ 

Jeg tror den opfylder mine behov. Jeg har dog et æbletræ midt i haven og vil helst undgår at skulle trække kanttråden til denne også. Kan en robotklipper selv finde ud af at "undgå" træet når det ikke er en kanttråd omkring? Bortset fra træet er min have ret simpel og firkantet og ca 500 m2

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, normalt kræves ikke kanttråds ø’er om træer, da robotplæneklipperen blot dumper ind i træet og skifter køreretning. Er dit træ derimod ungt og tyndt, skal du beskytte træet enten med kanttråd eller ved simpelthen at afgrænse træet med fx brædder eller kantsten, som så kan fjernes igen, når træet er blevet større og mere solidt. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der skal føres kanttråd omkring træet (Bosch) det er ikke noget problem , det er let at lave . pløkkerne er dobbelte og beregnet till sådan tilfælde.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis