Gammel vægmaling skaller af

Jeg skal i gang med at male mine vægge, og det der sker er at den gamle maling skaller af og sætter sig som tørre kager på rullen, findes der et triks som kan forhindre dette?

Jeg tænkte på et eller andet man kunne forberede væggen med som får den gamle væg maling til at blive på væggen.

Jeg er ikke klar over hvilken type maling der sidder på væggen.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal få de vægge slebet ned, så alt sidder fast. Du kan ikke få feks en primer ovenpå, til at binde gammel maling indenunder.

Ja, der findes et trik.
Det hedder hårdt arbejde, med at fjerne alt tidligere maling fysisk med et skrabejern eller lignende, til du er inde ved en væg der kan bære den nye maling   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej begge to, tak for svarene, jeg var lidt bange for jeres svar, nå men det drejer sig jo kun om 40 gulv m2 vægge.. Puha

Lille trøst: du lejer en girafsliber med støvsuger i byggemarked eller Delphin. Så går det som en leg. God arbejdslyst. Årsagen til, at den gamle maling hopper af, er sikkert dårlig vedhæftning pga to forskellige typer maling indenunder.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også