Akva Lux II VX regulator drypper

Hej GDS,

Nogen der har et godt bud på hvorfor min regulator løber fra disse huller. Jeg kan ikke finde hvad de er til

Regulatoren er en Danfoss PTC2+P

På forhånd tak


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er sikkert en pakning der er blevet utæt. Mon ikke der findes et reparationssæt til ventilen.


Søren O
Søren O skrev den 04-06-2019 17:41:43

Det er sikkert en pakning der er blevet utæt. Mon ikke der findes et reparationssæt til ventilen.

 Jeg har ledt og ledt, men min google kung fu er ikke stærk nok.

Er der nogen der har et link eller produkt nr til et pakningssæt hvis sådan et findes.

Nok en o-ring der er i stykker, som på de gamle modeller. Har aldrig haft en skildt af,  bare byttet dem til en renoveret ved grossisten. 

Hej

Jeg har fuldstændigt samme problem med en  kun 2- 3 år gammel Danfoss akva lux 2, hvor der (heftigt) drypper vand ud af nogle åbne huller, som jeg ikke ved hvad er til.

Måske har Danfoss et ret generelt problem her, som jeg derfor formoder Danfoss eller nogen proffer må have stødt på (?)

Er der nogen der mere præcist kan sige hvad der kan/skal gøres ?

På forhånd tak

Mvh Jørn


Jorn skrev den 20-07-2019 10:52:23

Hej

Jeg har fuldstændigt samme problem med en  kun 2- 3 år gammel Danfoss akva lux 2, hvor der (heftigt) drypper vand ud af nogle åbne huller, som jeg ikke ved hvad er til.

Måske har Danfoss et ret generelt problem her, som jeg derfor formoder Danfoss eller nogen proffer må have stødt på (?)

Er der nogen der mere præcist kan sige hvad der kan/skal gøres ?

På forhånd tak

Mvh Jørn


 Jeg har desværre ikke nået at få skilt regulatoren, jeg skal nok skrive herinde når jeg får det gjort

Hej

Jeg talte med en vvs mand, som siger, at det skyldes slitage, og at der ikke findes pakninger til rep. Regulatoren skal skiftes.

Hos billig vvs koster regulatoren ca. 3000 kr. De siger, at man vistnok kan få noget refusion fra Danfoss (gælder visse typer/årgange ?)

Jeg har (foreløbigt) løst problemet. Jeg drejede en lille smule på regulatoren og herefter er den fuldstændig tæt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis