Extra strømstik i teknikskab

Hej lav-det-selvere,

Jeg er ny her og ved ikke om dette er den rigtige kategori.

Jeg vil gerne have 2 eller 3 ekstra stik i teknikskabet i lejligheden til nogle routere. Jeg vil gerne have routerne i dette skab pga fiberledningen der er monteret inde i dette skab, og jeg vil helst undgå ledninger over det hele i lejligheden.

Der er kun installeret 3 stik, som alle er under brug. Det yderste venstre stik går i en antenneforstærker (DA-4PMR), og de andre to går til gulvvarmen (Roth Touchline med 4 kanaler, uden Lan).

Oprindeligt havde jeg tænkt mig at sætte en stikdås i et af de 3 stik og så sætte antenneforstærkeren + de routerne i denne stikdås. Men jeg blev frarådet at gøre dette hvis jeg ikke er absolut sikker på det samlede strømforbrug, og at det eventuelt kunne give problemer med gulvvarmet, hvis den ikke får strøm nok. Jeg ved heller ikke om man overhovedet må ændre på disse stik. Jeg har prøvet at slå energiforbruget på de diverse enheder op, men jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter.

Nogle forslag? Er jeg nødt til at hyre en elektriker i dette tilfælde eller er der noget jeg selv kan gøre?

Se opsætning nedenfor:

Hej lav-det-selvere, Jeg er ny her og ved ikke om... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er en media konverter og hvad sender den af signal og til hvilke enheder? 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

en media converter er næsten som navnet siger, den konverteret signalet fra fiber > rj45 , i den anden ende af fiberen har man så en boks igen spm laver fiberen om til rj45 s

https://www.proshop.dk/Repeater-Transceiver/TP-Link-MC210CS-Fiber-Converter/2192434?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=EAIaIQobChMI356Wk77Q4gIV0-F3Ch1PRglsEAYYBSABEgL7TvD_BwE


jetdirect skrev den 04-06-2019 20:45:07

en media converter er næsten som navnet siger, den konverteret signalet fra fiber > rj45 , i den anden ende af fiberen har man så en boks igen spm laver fiberen om til rj45 s

https://www.proshop.dk/Repeater-Tra...gL7TvD_BwE


 Tak for svar 👍😃

Har bare aldrig haft brug for at sende signalet mere end 100 meter som rj45 kan klare uden problemer.. 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis