Har du en Zero-Turn plæneklipper?

Jeg har en ZeroTurn plæneklipper. Det er en fantastisk maskine.
Én ting nager mig dog, og det er, at den har sideudkast. Hvis græsset er langt, så giver det den udfordring, at selve klipningen ikke bliver særlig pæn, idet græsset kommer til at ligge i "dynger".

Jeg kunne godt tænke mig Bioklip, hvor græsset "lægges" bagud, under maskinen. Mig bekendt koster en sådan opgradering 2-3000 kroner.

Jeg har dog ladet mig fortælle, at det vil nedsætte maskinens hastighed, power og fremdrift væsentligt.
Har dette noget på sig?


mvh  Jan

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en Hustler Fastrack 17 hk. Zero turn, den var oprindelig med sideudkast, men lavet om til bioklip.

Det består at en skjold som lukker hullet til sideudkast, samt andre knive.

Det er ikke så godt i langt græs, så kræver det lidt kræfter især i vådt græs, nu klipper jeg græsset mindst en gang om ugen så ingen problemer for mit vedkommende.

Hvis der skal være bagudkast, skal maskinen være "født med det" vi har en Hustler X-one på arbejde, den er med bagudkast, og 3 knive hvor den ene rotere modsat, det virker rigtig godt også i langt og vådt græs. Men mig bekende er det kun de lidt dyrere (50k +) maskiner der har bagudkast.



Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har en Husqvarna rider, der kan omstilles til og fra bioklip via et skjold. Kører normalt med bioklip men et par gange har jeg skullet klippe noget længere græs og der har jeg været nødt at pille skjoldet af så der var direkte udkast. Ellers havde jeg reset kileremmen af. Så jo det tager et par heste at køre med bioklip da græsset jo skal klippes i flere små stykker. Lidt bedre er det selvfølgelig om man sørger for at knivene er skarpe.

I praksis skal man bare sørge for at slå græsset lidt oftere så mærker man ikke noget til det. Jeg slår gerne græs hver weekend og det er ikke noget problem. Springes der en weekend over fx PGA regn skal der køres lidt langsommere.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis