Isolering af skur

Hej Alle

Overvejer at isolere taget/loftet i mit skur (og væggene), sidstnævnte har jeg styr på, men hvordan isolerer jeg selve loftet?

opbygningen kan ses herunder. Der er tagpap direkte på brædderne. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du tænkt dig en varmekilde? Så må du have en dampspærre under isoleringen. Denne lægges op mellem spærene og fastholdes med tråd.


 

Er der udluftning under udhæng?, nu kan jeg ikke se hvor høje dine spær er, men hvis de f.eks er 150mm, så kan man ligge 100 mm isolering op mellem spær, hængt op i tråd, så der stadig er 50mm udluftning på oversiden, og udluftning under udhæng. 

uldal skrev den 04-06-2019 06:09:20

Har du tænkt dig en varmekilde? Så må du have en dampspærre under isoleringen. Denne lægges op mellem spærene og fastholdes med tråd.

 Overvejer om jeg skal sætte en fryser el. derud som varmekilde. Men som jeg lige forstår det er der nogle regler el. så det ikke er tilladt?

Pizzabager skrev den 04-06-2019 08:50:09

Er der udluftning under udhæng?, nu kan jeg ikke se hvor høje dine spær er, men hvis de f.eks er 150mm, så kan man ligge 100 mm isolering op mellem spær, hængt op i tråd, så der stadig er 50mm udluftning på oversiden, og udluftning under udhæng. 

Spær er 97 cm høje. Så hvis der skal være 5 cm luft over isolering, så kan der ligges 5 cm eller? udhænget får underbrædder på, med mellemrum som der er i huset, dvs. 3 brædder med ca. 1-2 cm imellem hver. Der er udhæng på 2 af siderne, så den del er vel godt nok?

Skal man stadig lave dampspære?

Ikke med den smule varmekilde. Hvis du vil sætte loft op, kan du jo hive lidt mere isolering op, ved at skrue en lægte under spæret.


 

uldal skrev den 04-06-2019 09:54:17

Ikke med den smule varmekilde. Hvis du vil sætte loft op, kan du jo hive lidt mere isolering op, ved at skrue en lægte under spæret.

 Men vil det give en stor forskel om der er 10 eller 5 cm isolering i taget?

Hvad vil du opbevare i skuret? Er igang med research til samme emne og det jeg har fundet ud af er at der skal varmekilde til for at holde et frostfrit.

Hvis der en varmekilde eks en Frostvagt der sættes til 5grader så giver den noget varme du gerne vil holde inde i skuret. lettest når det tæt med en dampspærre og så isolering på den anden side.

Hvor meget isolering har havde du planlagt? gulv / væg / tag?

Udfra nederstående skal du min have 100mm hele vejen rundt.

https://www.bauhaus.dk/guide-til-isolering-af-dit-skur.html
Hvis skuret skal holdes over 5 grader, stiller det nemlig krav til din isolering af skuret, som skal have en U-værdi på 0,40. U-værdien henviser til, hvor meget varme, der fiser gennem et materiale på en time. En U-værdi på 0,40 burde du kunne opnå med isoleret gulv og cirka 100 millimeter mineraluld i vægge og loft. Vil du varme skuret op til over 15 grader, skal dit skur leve op til samme isoleringskrav som et nybygget hus - og dét er både dyrt og omstændeligt.

Så du skal have nogle lægter på under spærret så du har luft rum over isolering på denne måde opnår du så 100mm

https://www.jemogfix.dk/skillerumslaegte-38-x-57-mm-x-3-6-m/4110/038057-0360/

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis