Udskiftning af tag samt isolering til kip med papiruld?

Hejsa

Jeg er nu nået til vores tegltag (110m2 overflade) der står står overfor en totalrenovering og efterlyser i den anledning feedback på min planlagte
opbygning og fremgangsmåde, inden jeg trækker ingeniør ind til at regne på spær og en enkelt udveksling.

Jeg har set mig varm på en løsning med papiruld, i en uventileret paralleltagsopbygning med huntonit som undertag. Som set på side 12 her i Papiruld Danmarks konstruktionskatalog. Grunden til denne løsning er at jeg hurtigere kan få lukket af igen og isolere senere. Ligeledes tror jeg ikke helt på at jeg ikke kan få lagt hverken dampspærre eller stenuld helt korrekt, når selv professionelle kæmper med det.


Nuværende opbygning er hanebåndstag med udnyttet tagetage, her planlægger jeg følgende indvendigt arbejde udført (én side ad gangen grundet stabilitet) inden jeg starter på ydersiden:

1) Nedtagning af gammel forskalling
2) Fjerne løs understrygning
3) Opsætning af dampspærre
4) Opsætning af krydsfinér (eller 25mm træbrædder med fer/not?)

Tagkonstruktionen er nu 'stabil' og jeg skal ikke være nervøs for at noget vælter eller andet når jeg går i gang udefra:

1) Nedsænkning af filt eller lign. mlm. spær fra kip for at minimere beskadigelse af dampspærre når tagsten nedtages.
2) Nedtagning af tagsten
3) Nedtagning af skyllelister
4) Påforing/opretning af gamle spær med 45 x 245mm spærtræ (Eller hvad ingeniør anbefaler)
5) Udveksling til ovenlysvinduer
6) Huntonit plader monteres
7) Skyllelister
8) Tagsten
9) Ovenlysvinduer


Hvilke problemer kan i se i denne løsning/fremgangsmåde?


/Gut

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville starte udvendigt rette spær op montere ovenlys undertag vinduer og tag. Så er det tørt til at lave det indvendige arbejde og du skal holde øje med din dampspær


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis