Leje føringsskinne til Bosch dyksav

Hej

Jeg har købt en Bosch dyksav, som skal bruges til at skære en 150x300 cm birkekrydsfiner plade til. Desværre er den medfølgende skinne kun på 160 cm, og føler ikke lige for at bruge ekstra penge for en skinne og samleled mere.

Kan man i trekantsområdet leje en skinne som passer til Bosch? Gerne én lang, men om nødvendigt to mindre. 

Kan forstå at Festtool skinner også passer

Hej Jeg har købt en Bosch dyksav, som skal bruges... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg læser mange steder flotte anmeldelser af Bosch dyksaven, hvor dens skærekvalitet er i top, og det er uden tvivl kvalitet ligesom alt andet blå Bosch er professionelt værktøj.
En detaille undrer mig, og det er den noget tricky udfomning af spånafgangen / sugestutsen / yderskjoldet. Udformningen umuliggør det, som andre dyksave muliggør med at kunne skære i gulvbrædder tæt på væg/paneler til eksempelvis at nedfælde ledningsskinner. Det undrer mig, et firma som Bosch ikke har indset denne mulighed. Der er iøvrigt rygter om, at det er en “low budget Mafell”, der er mange ligheder dem imellem.

Støvsugerslange


 

Pianisten skrev den 10-09-2020 20:12:11
Der er iøvrigt rygter om, at det er en “low budget Mafell”, der er mange ligheder dem imellem.
I hvert fald passer Mafell og Bosch skinner sammen. Og de gamle Mafell'er (fx min KST55se) kan KUN bruges på Bosch/Mafell skinner. De benytter en meget smal føringsrille (så man kan flytte saven til 45 graders snit - tror det er løst med et andet hængslingspunkt på de nye save, der således bruger en "standard" bred føringsrille. Men jeg har ikke brugt min impulskøbte Bosch (GKT 55 GCE) endnu)...
Jeg røg på Bosch primært fordi deres skinne-samling virkede meget bedre end resten. Men for pokker deres tilbehør er DYRT! ;-)

 

FEn dyksav med styreskinne er langt mere præcis end en håndrundsav med styr, og så har man ikke den irriterende beskyttelsesskærm at slås med. Jeg har begge dele, rundsaven er udmærket til grovarbejder, hvor et par mm fra eller tid er uden betydning, men præsisionssnit duer den ikke til, så er det dyksaven, der anvendes, og til geringssnit er dyksaven ligeledes håndrundsaven overlegen. Dyrere, ok, men langt mere anvendelig.

Støvsugerslange


 

Jeg har efterhånden haft min Makita dyksav i 12 år, og har ikke brugt mine to håndrundsave siden..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis