havedam

hej jeg er ved at få gravet ud til en lille dam i haven den bliver ca.4x6 meter og har bestilt noget folie på ebay det var billigt men jeg havde selvfølig ikke kigget ordentlig efter troede det var 1,2 mm tykt men det er kun 0,12 mm tykt det er jo så godt som ingenting øv er det lige til at smide ud eller kan man købe en stor pressening og lægge som underlag eller er det giftigt hvis der går huld på folien?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Læg det købte folie i bunden af dammen og køb så den 1,2 mm tykke folie og læg oven på. Du får ikke andet end bøvl med den løsning, du beskriver.


fase

så må jeg grave hullet i år og vente til næste år fordi den kommer til at koste 6000kr og det synnes jeg næsten jeg er for nærrig til nu når pengene er små den jeg har købt er 9x11 meter da den bliver dyb og skal jeg købe sådan en koster den 6000-6500 kr det er godt nok dyrt for et stykke folie

Hvis du vil vente til næste år med at købe folien, vil det ikke være smart at grave hullet nu. Du vil til næste år have et hul, som er mere eller fyldt med vand og bund og sider vil være det rene pløre, som er mere eller mindre umuligt at få lagt dug i på grund af den plørede bund.


fase

Det er fuldstændig rigtigt Fabian. Har selv skulle udvide en gravet dam - det var et helvede i smat.

Desuden risikeres at ænder slæber frø fra dunhammer ind, og får de først fat er videre gravning som at grave i en uldtrøje.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis