Digital radiatortermostater

Erfaring søges på Digital radiatortermostater


overvejer at udskifte mine gamle termostater til Digital radiatortermostater, da alle dem jeg har er Danfoss termostater fra 1985 med snap kobling.

mange af dem skal op over "3 ½" for at kunne mærke bare en smule varme og 4 så bliver det til en bageovn i rummet efter et par timer.

eller er det bedste bare at skiftet til moderne termostater fra et af firmaerne for at kunne have et stabilt flow..


på forhånd tak for input :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg går ud fra, at du med termostatventiler mener selve termostat delen. Jeg har skiftet termostatdelen ud med elektronisk styrede Danfoss termostater, som fungerer tilfredsstillende. Til styring af termostaterne har jeg købt en programmeringsenhed, så jeg kan programmere et sted fra. I dag kan du få styringen, så du kan styre fra en smartphone. Ventilerne er fra 1984.


fase

Du skal som det første sikre dig, at selve ventilen fungerer, som den skal. Det betyder, at du som det første, skal sikre dig, at ventilen fungerer ved at skrue pakdåsen ud og kontrollere, at der fuldt flow gennem ventilen. Hvis der ikke er det, skal du motionere membranen med en stump genstand. Hvis du ikke stoler på om termostaten fungerer, kunne du købe en elektronisk termostat og montere den.  Hvis de to ting fungerer sammen, kan du gå videre i løsningen af dit problem. Jeg må indrømme at styring med diverse apps mere er lavet fordi det er muligt. Det er sjældent, jeg ændrer på indstillingerne i løbet af fyringssæsonen. Det bliver mest til at åbne for varmen,  når der bliver brug for varme og lukke for varmen, når der ikke mere er brug den. Det kan dog forekomme, at jeg justerer på temperaturen i de enkelte rum enkelt gange i løbet af fyringssæsonen. For øvrigt plejer den viste termostat at være driftssikker.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis