Jeg forstår ikke rigtig, hvorfor det ikke kan betale sig at købe en batteribil, hvis den har samme pris som en benzinbil, og samtidig er billigere at køre i?
Jeg synes folk har en tendens til at opfinde problemer, som ikke eksisterer. Løbe tør på ltsm? Hvor ofte sker det lige i en benzin-bil? Hvor mange har haft brug for at fylde benzin på deres bil fra en dunk? Biler som svjh. alligevel ikke kan tåle at blive kørt tøre. Hvorfor skulle det være et stort problem i en el-bil, hvor den resterende energimængde kendes meget præcist, og hvor alle advarselslamper derfor blinker i god tid. Den den indbyggede navigation kan føre dig direkte hen til en ladestander, når det er ved at være tid.
Hvorfor skulle man trække et kabel fra 7. sal? Man kunne jo bruge en offentlig ladestander som er opstillet ved siden af den offentlige parkeringsplads, man alligevel holder på. Men ok, hønen og ægget.
Har selv kørt lidt batteribil i BMW i3 og Renault Zoe. Super dejlige at køre i uden motorlarm, og med super acceleration.
Købte selv benzinbil for 2 år siden, da der på daværende tidspunkt ikke var nogle rigtig interessante elbiler på markedet i Danmark. Og det er egenligt stadig problemet. Batteri-biler kan stadig ikke rigtig kan købes i Danmark. Der er findes nogle få modeller, men leveringstiden er lang. Men prisen på f.eks. en Hyundai Kona electric på omkring de 300kkr synes jeg ikke er afskrækkende, og jeg ville helt sikkert kigge i den retning, hvis jeg skulle købe ny bil i dag.
Er helt enig i, at det er dejligt at tage toget. Det gør jeg selv oftest, hvis jeg skal langt. Så meget mere afslappende end at køre i bil :-)