Pris for opladning af El-bil

Hvad koster det egentlig i el at oplade en el-bil ?

En tankfuld benzin/diesel koster jo kr. X

Men hvad koster en fuld opladning af en el-bil / hybrid.

Og hvad er så prisen pr. km derefter ?




Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hvad koster det egentlig i el at oplade en el-bil... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sidder her med samme url i clipboard, jeg er bare for langsom.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Tjahhh, man skal være ekstremt miljøbevidst, eller bare ligeglad med prisen for at købe en elbil. Fx som kommune til hjemmeplejen eller lign. 

Selv hvis de fjerner afgiften helt, eller prisen bare blir den samme som benzin og dieselbiler, kan det stadig ikke betale sig. 

Og så helt lavpraktisk: hvad hvis man bor i en lejlighed på 7. sal? Dælme en lang forlængerledning hele vejen ned gennem opgangen GG.

Og hvad hvis man løber tør et eller andet sted på lang tyndskids mark? Så kan man jo ikke bare lige hælde en dunk benzin på !

Det HELT rigtige - hvis man både vil spare penge OG være miljøbevidst, er at gøre som mig:

Flyt tæt på alt det du "skal". Fx job, kæresten, familien, venner /whatever. Så kan bilen helt undværes, og skal man endeligt noget langt væk så er det altså ikke SÅ slemt at køre i tog. Man kan endda være heldig at møde en ny pige i toget. Det gør man ikke i bil ;)

Jeg forstår ikke rigtig, hvorfor det ikke kan betale sig at købe en batteribil, hvis den har samme pris som en benzinbil, og samtidig er billigere at køre i?

Jeg synes folk har en tendens til at opfinde problemer, som ikke eksisterer. Løbe tør på ltsm? Hvor ofte sker det lige i en benzin-bil? Hvor mange har haft brug for at fylde benzin på deres bil fra en dunk? Biler som svjh. alligevel ikke kan tåle at blive kørt tøre. Hvorfor skulle det være et stort problem i en el-bil, hvor den resterende energimængde kendes meget præcist, og hvor alle advarselslamper derfor blinker i god tid. Den den indbyggede navigation kan føre dig direkte hen til en ladestander, når det er ved at være tid.

Hvorfor skulle man trække et kabel fra 7. sal? Man kunne jo bruge en offentlig ladestander som er opstillet ved siden af den offentlige parkeringsplads, man alligevel holder på. Men ok, hønen og ægget.

Har selv kørt lidt batteribil i BMW i3 og Renault Zoe. Super dejlige at køre i uden motorlarm, og med super acceleration.

Købte selv benzinbil for 2 år siden, da der på daværende tidspunkt ikke var nogle rigtig interessante elbiler på markedet i Danmark. Og det er egenligt stadig problemet. Batteri-biler kan stadig ikke rigtig kan købes i Danmark. Der er findes nogle få modeller, men leveringstiden er lang. Men prisen på f.eks. en Hyundai Kona electric på omkring de 300kkr synes jeg ikke er afskrækkende, og jeg ville helt sikkert kigge i den retning, hvis jeg skulle købe ny bil i dag.

Er helt enig i, at det er dejligt at tage toget. Det gør jeg selv oftest, hvis jeg skal langt. Så meget mere afslappende end at køre i bil :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis