fra mobil til tv

Vil gerne kunne se og høre det jeg har på min iphone på mit samsung tv, og helst trådløst. Hvordan gør jeg det nemmest?


jvk
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke bruge cromecast? så købet man en lille dongle som sættes i en hdmi indgang så sender telefonen til den.

https://www.youtube.com/watch?v=xKfNTeYN3yU


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 03-06-2019 15:12:38

Kan du ikke bruge cromecast? så købet man en lille dongle som sættes i en hdmi indgang så sender telefonen til den.

https://www.youtube.com/watch?v=xKfNTeYN3yU

 Forudsætte, at den App's han vil streame fra understøtter Chromecast. Så der bør lige undersøges først. Ellers enig.

En Apple TV (evt. en billig brugt) vil virke med alt på iPhonen da den kan streame hele skærmen (uanset om App'en kan eller ej). Det kan man også få Chrome til, men det er lidt "tricky".


En chromecast app sender ikke en skærm. Den sender på en eller anden måde en "pakke med netværkstatus" over til chromecast, som så kører videre på den status, og man kan derefter slukke sin mobile enhed, chromecast er ligeglad. På nogen fjernsyn kan man med remoten pause og fortsætte. Mit Sony er lidt gammelt, ved ikke om man på nyere kan spoole. Chromecast, billigt, godt og kan få liv i et hvert tv der ikke er et smart tv. 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Hvis det er et "nyere" tv kan du også prøve med screenmirroring.

Det kan jeg ihvertfald på mit tv med min mobil.
Men som mange andre skriver så er en Chromecast også rigtig god som løsningsforslag.


Elektriker siden 2012 | Selvstændig WHOM

Aktiv på Samlind

Jeg ved, at jeg for et års tid eller to siden kunne mirror min mobilskærm (android) via chromecast til mit tv. Jeg ved ikke om de har fjernet den mulighed undertiden, men ellers er jeg stor fortaler for chromecasts, og med det rette software på din pc kan du stream egne filer til dit tv også. Derudover er der fremgang på Stadia fra Google, så man kan også snart spille via sin chromecast. Jeg tænker, at det kan være værd at tage med i sine beregninger. 


Begyndende gør-det-selv mester. Ikke bange for en udfordring! 
Annonce

Find et billigt brugt Appel TV, det fungere fint.. 



Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Jeg sidder pt. i sommerhuset på en svingende 4G forbindelse delt fra min tlf. til chromecast på et gammelt lcd tv der lige nøjagtig har en hdmi indgang, men ingen digitale tunere. 

Her streamer jeg Netflix og viaplay til børnene fra min mobil til tv'et så de kan få deres morgen tv mens de voksne er i bad og rydder op efter morgenmaden. 

Det virker bare! Og det virker til at chromecasten er god til at tilpasse kvaliteten af streamet til den svingende forbindelse. Der er ikke rigtig nogle udfald, og kvaliteten er rigelig god til det gamle 720p tv. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis