Afstand mellem gevindstænger (Træterrasse fastgørelse i lecatermblokke)

Hej

Jeg skal i gang med den bærende konstuktion til træterrasse. Det bliver fæstnet på soklen (lecatermblokke) med gevindstænger/injektionsmasse (M12), vindpap og en 145x45 rem af trykinprø. konstruktionstræ.

Jeg har brugt bogen "TRÆ 74 Træterrasser samt tagterrasser" til den øvrige dimentionering, men har haft svært ved at finde nogle retninslinier for fæstningen af remmen på soklen.

  • Hvilken afstand bør jeg vælge mellem gevindstængerne ? Jeg har læst alt fra 40 cm til 1 mtr.

Træterrassen bliver ca. 18 mtr. lang og med bredde på mellem 2,25+3,9 mtr. Yderkanten fæstnings vha. punktfundamenter, og der suppleres med fliser mellem sokkel og yderkant.




4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har vel 2 remme? Een langs med huset og een yderst på de 18 meter? Hvis det, så er 1 meter rigeligt. Men du bør nok have fundament eller stolper under den inderste også. Og så 60 cm mellem strøer, hvis du skruer beklædning direkte på.


 

uldal skrev den 03-06-2019 07:05:32

Du har vel 2 remme? Een langs med huset og een yderst på de 18 meter? Hvis det, så er 1 meter rigeligt. Men du bør nok have fundament eller stolper under den inderste også. Og så 60 cm mellem strøer, hvis du skruer beklædning direkte på.

 Hvis det er blødt træ skal han kun have 45cm mellem strøger

Hej

Terasssen bliver lavet med Cumaru-træ med strøafstand er 60 cm CC.

Der kommer en rem i yderkanten også.

Jeg havde nu håbet at det var nok at fæstne på sokkel og så lave første understøtning ca. 1 mtr ude.

Hvis du lægger er langsgående rem, behøver du jo ikke sætte funda eller stolper inde ved huset. Du kan godt trække dem 10 cm ud. Jeg vil anbefale ikke at skrue sko i soklen til strø. Det kræver mange og lange skruer. Een forkert montering, giver ødelagt puds.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis