Projekt Kolonihave

Følg tråden
dukeofscandi
dukeofscandi
Postnr: 8800
dukeofscandi dukeofscandi

Hej Allesammen.
Jeg er helt ny tilmeldt på Lav det selv, har dog surfet mange tråde igennem over de sidste måneder.
Det interessante ved siden er de mange erfarne byggere og tilmed en del håndværkere, som byder ind med råd og vejledning.
Jeg står nu overfor at bygge et kolonihavehus og ikke bare et skur til en sommeraften, men et rigtigt hus.
Jeg bruger youtube en del og der er en masse hjælp, dog er meget af det hurtige videoer og ikke rigtige forklaringer. Jeg kunne derfor godt tænke mig jeres hjælp og råd til byggeriet.
Jeg har tænkt mig at lave huset på punktfundament og allerede her, så mangler jeg lidt info.
Hvor mange punkter og hvor skal disse laves ?

Planen er at lave huset 9 x 9 meter med carport i den ene side.

Håber på lidt brugbar info 

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Jeg vil råde dig til at lave en rigtig sokkel. Når dagen er gået, er det hverken dyrere eller mere besværligt end punkter. 

1. Da det er nybyggeri, har du muligheden for at få isoleret ordentlig. Du slipper i al fremtid for at have alt muligt rendende under huset.

2. Er den tegning retvisende? Jeg studser over carporten. På 9 meter, som du planer, vil den jo æde det halve af bredden og 3/4 af dybden. Hvis du skal kunne åbne dørene behøves 4,5 m bredde og i hvert fald 5 m dybde.

Men ellers velkommen til forum!!

dukeofscandi
dukeofscandi
dukeofscandi dukeofscandi Trådstarter

Jeg har regnet mig frem til at fuld sokkel render op i omkring 20 tusinde og der vurdere jeg at punktfundament kan gøres en hel del billigere, så jeg har haft det med i mine overvejelser. Bredden på en bil er ca 1,5 og ca 4 Meter lang, så har lavet carporten 3,5 x 5,5 ?

Ja det tager en del af den samlede bredde, skal dog overholde bebyggelses procent på en kolonihavegrund 

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

2 ting: hvorfor vil du have bilen ind?

Hvilken fremgangsmåde vil du bruge under huset, når du har besluttet dig for punktfundament?

Hvor har du prisen på sokkel fra?

Laver du ingenting selv?

dukeofscandi
dukeofscandi
dukeofscandi dukeofscandi Trådstarter

Mht carport, det er kun fordi jeg alligevel skal bygge, så kunne jeg ligeså godt lave taget lidt længere 🤪🤪

Min plan er at jeg vil fjerne 10 cm jord. Ligge en ukrudtsdug og smide 10 cm grus på. Rammen af huset ( sokkel) vil jeg lave med nedgravet stålnet, og eternit til jorden med udluftning i så der kan komme cirkulering inden i .

Prisen pr meter færdig beton ( ca 600 ) gange meter sokkel samt støbning af gulv.

Går ud fra at jeg skal lave det hele selv 🤣🤣

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Punktfundament til kolonihave
    Lav-Hus
  2. Punktfundament.
    Lav-Hus
  3. Kolonihave
    Fyr og opvarmning
  4. Punktfundament
    Lav-Hus