Hvor meget rustent møg skal jeg skrue af?

Jeg er ved at skufte cask og armatur i mit køkken - lidt en udfordring, da det der VVSeri aldrig er faldet mig ret nemt 😉

Hvor meget rustent møg skal jeg skrue af her? Og når rørene ikke sidder ordentligt fast og rykker rundt, burde jeg så kun e klare det med en svensnøgle og en vandpumpetang? Tak 😊 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Var det mig ville jeg skifte det i de røde cirkler, er ventilen i den røde cirkel ude til højre i brugbar stand, kan du jo undlade at skifte den.

Jeg ville foretrækker en rørtang til at skille det ad.

Hvis du ikke orker at skulle til at rode med at skille det ad, kunne du give de rustne rør en gang af en stålbørste og noget grundmaling.

jeg ville bruge slanger til amaturet det er noget nemmere, og så en fittings på enden af rørene, så er det til at få tæt.

eks som de her


Vi prøver igen, i morgen --

De galvaniserede vinkler fejler da ikke noget, men det ser jo unægtelig lidt rodet ud. Så hvis den nye slange fra armaturet kan nå helt ned til ventilen med det røde håndtag i venstre side, så har du da ryddet noget op i den side.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ih, dwt lykkedes at få det fra hinanden - jeg synes altid det er spændende om jeg har kræfter nok 😁

Og det bliver helt sikkert slanger - tror lige jeg skal ud at shoppe, så jeg kan se hvor meget de kan nå, inden jeg vrider mere fra hinanden 😁

Men det her... Det er jo syret beskidt nede i røret 😮 og med hul i gevindet. Så jeg håber på lange slanger 😉 Kan jeg gøre noget for at få det renset, ud over at skifte flere stykker? 



Stykket med hullet skal skiftes, men den kan du ikke skrue ud af vinkelen, så lad os håbe på lidt længere slanger,


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nippelrøret til venstre (med hul i gevindet) ligner et ganske almindeligt stykke "sort" rør som ikke må bruges til brugsvand. Ikke noget at sige til at det er rustet op. Det kræver sikkert 2 rørtænger for at få det skilt ad.


Søren O

Yes. Lange slanger indkøbt og nabos vandpumpetang til hjælp, og så nåede jeg ned til ballufixerne 🤗🤗🤗

Og så starter genopbygningsproblemerne 😁 Den gamle vandhane var løs, og jeg forstår nu hvorfor.... Bordpladen har givet sig både for oven og for nede n. Desuden er den nye vandhane ikke lige så tyk som den gamle og dækker lige knapt hullet. 

Jeg har læst et sted om en bredere forstærkning en den der følger med hanen - det vidste bauhaus så ikke noget om. Men jeg overvejer noget en plade, en "oversize spændeskive" både for oven og forneden. Hvis det findes? Er det en møgide? 

Måske er det her jeg lige skal indskyde at jeg ikke har planer om at udskifte bordpladen. Selv om det er virkelig fristende. Men det ser ud som om, fliserne på væggen er påsat efter kantlisterne, og jeg har ikke lige mod på at risikere at rive hele køkkenet ned 🙄 

Nå, det tænkte jeg var vigtigt at få med, da næste issue næsten også kalder på en ny bordplade. Jeg har nemlig købt denne vask. 

Hvis den skal stritte så meget ud over bordet, er den ikke dyb nok til at dække hele det gamle hul 🙄

Vasken har en ca 8 cm "klump" i fronten, der er bredere end hullet i vasken - der skal man skære et lidt bredere hak i bordpladen, sådan her:


Hvis den skal langt nok tilbage, skal jeg skære ca 4x12 cm af siden af skabet i toppen - og det er vel der det er samlet? 

Der skal også sættes en ekstra pind foran, sådan her:

Og kombineret med at dette vist ikke er et originalt vaskeskab, men at det har toppen bagtil, her:

Så tænker jeg at der er hold på alle sider af skabet, og det burde bære ok - er jeg helt galt på den her? 

Tak ❤️

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis