Gulv til legehus, hvilket?

Følg tråden
LasseO
LasseO
LasseO LasseO

Jeg er ved at bygge et legehus til børnene. Legehuset bliver 2.5 x 3.3 meter. Jeg har gravet lidt ud og lagt 50x50 fliser som fundament. Der kommer så 50x100mm trykimprægneret reglar som fundament og nok noget underlag og isolering for at stoppe fugt osv.

Men jeg er i tvivl om hvilket gulv jeg skal lægge. Jeg har læst at blottet trykimprægneret træ ikke er godt i et legehus, det gælder vel også gulv? Alternativet er jo så ubehandlet træ, men ca 50 cm ca af gulvet bliver en udendørs veranda. Det kan brædderne vel ikke tåle uden maling?

På forhånd tak.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Brædder kan tåle det i 10 - 15 år afhængig af hvor langt ude de er. . Mon ikke børnene til den tid er vokset fra legehus. 

Jeg har lavet det nummer for 12 år siden det holder fint endnu.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
LasseO
LasseO
LasseO LasseO Trådstarter

og de er helt ubehandlede?

Alternativet er at, lige som resten af huset, maler gulvet også, dog kun ude på varandaen og lader det være ubehandlet inden for.

Er gran brædder fint til gulv, eller er det for blødt?

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

gran eller fyrtræ er ok. De bliver dejlig rå og fine med tiden. Der kommer sandkager, støvler og legegryder m.m.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

enig med elmand, og nu taler jeg lidt af erfaring her, børnene syntes som oftest kun at et lege hus er det bedste i 3-4 år mine, egne gider ikke lege hus mere det var fantastisk da den store var ca. 2 år nu er han 15 og gider ikke mere :.-) , så der er ikke nogen speciel grund til at det skal kunne holde i 20 år  

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Et godt råd: grav eternitplader ned udvendigt langs soklen. Detholder ubudne gæster ude. De fåes i strimler på 20-25 cm. 

LasseO
LasseO
LasseO LasseO Trådstarter

Tak for de gode råd!

Vil du være med? Log ind for at svare.