Serie (parallel) forbundet lysstof armaturer

Følg tråden
BKC
BKC
BKC BKC

Hej,

Jeg har tre ældre (T8 36W) lysstofrørs armaturer, som er forbundet i serie. Jeg kan se de er gennemfortrådet ved at man bare har ført et installationskabel gennem. 

Er det lovligt? Tænker på at ballasten bliver varm og at det kan give problemer?

Lysstof armaturne har siddet der i mange år, men vil lave det om nu jeg er blevet opmærksom på dette, såfremt det ikke er korrekt.

karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

De er normalt  parallelforbundet ...........

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
BKC
BKC
BKC BKC Trådstarter

Hej Karl smart,

Tak for svaret. Men betyder “normalt”, at det er en ulovlig måde at lave en gennemfortrådning med et installationskabel? 

karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

Det var en lovlig og normal måde at lave installation på da det blev lavet............

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Velkommen på lds.

Og da du sikkert ikke kan se ændringer på kablet efter " mange år " så er det naturligvis i orden.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
BKC
BKC
BKC BKC Trådstarter

Tak for de hurtige svar.

Vil du være med? Log ind for at svare.