Revner i fermacell samlinger

Hej

Jeg er ved at få spartlet mit fibergips på 1. sal. 12,5 mm plade med spartelkant. Forskalling i loft er taglægter per 45 cm, skillevægge er stål per 45 og skunk samt skråvæg er forskallingsbrædder per 45.

Spartelfirma lægger papir i fibergipsspartel og trækker over med samme. Anden spartling samt fuldspartling med grov letspartel.

Allerede inden han er færdig er der opstået en meget fin revne i en flyvende samling i hhv skunk og loft. Er bange for at det bare er en start. Revne går hen over forskalling.

Nogen bud på årsag og/løsning?

Kan måske være spændinger i forskallingen, men så ville jeg tænke, at revner kom et enkelt sted og ikke i fuld længde af samling ml to plader og på tværs af flere rækker forskalling.

Vh,

Anders

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Anders,

Har du fundet ud af, hvad revnerne skyldes?
Jeg står med samme problem.
Du må meget gerne kontakte mig på tlf. 30113020, måske vi kan dele viden omkring dette.

Mvh Søren Andersen

Hej Søren

Jeg fandt ud af at fermacells procedure ikke var fulgt. Strimlen var lagt i den rigtige spartel og trukket over med en smule spartel mens den var våd. Efter tørring blev samlingen spartlet ned letspartel. Det rigtige er at spartle samlingen igen med fermacell spartel så strimlen er dækket og i plan med pladerne. Ham der har spartlet har givet lidt vådrumsspartel ovenpå og revnerne er ikke kommet tilbage. Ved heller ikke om det var svind revner eller skyldes manglende styrke. Det bliver sikkert op af bakke at få udbedret korrekt, men man må vel tage imod med forbehold.

Havde planer om at droppe filt, men den udgift må jeg jo nok æde nu for at mindske risiko for revner.

Er virkelig træt af håndværkere efterhånden. Havde overvejet at spartle samlinger selv, men tænkte det var så enkelt at det ikke kunne gøres forkert...

Vh,

Anders

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også