Mexikanerpejs

Jeg har en af de småfede mexi-pejse, men der er gået et lille stykke af låget.

Hvad køber jeg og "limer" det med?

Billede lånt på nettet.


Sniffer  
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Deer er ikke meget at gøre. Hvis det er en ægte pejs er den af støbejern.

Det kan hverken svejses, loddes eller klæbes. Du er nødt til at finde et nyt låg.


Hvad er pejsen lavet af? synes jeg har set dem i keramik af en slags. Låget skal vel kun være der når pejsen ikke er tændt. Er det keramik kan det limes med araldit. eller anden lim til dette. Er det støbejern ville jeg gerne se et billede af låget. For det kan jo laves afhængig af hvilke krav man har til finish.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hvad den er lavet af??? Det er da et godt spørgsmål.   Aner ikke hvad det er, men det ligner "rødler" altså sådan nogle potter til planter, men det kan vel ikke tåle varme, så jeg ved det ikke. Det er noget med, at man skal lægge et lille lag sand/grus i bunden, før man tænder op. Hjælper det?  Og så er det en i prisklasse 300-400 kr hvis  det kan oplyse noget.   


Sniffer  

Du kan bruge ovnkit. Det binder på både støbejern og keramik.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Sniffer skrev den 04-06-2019 22:31:31

Hvad den er lavet af??? Det er da et godt spørgsmål.   Aner ikke hvad det er, men det ligner "rødler" altså sådan nogle potter til planter, men det kan vel ikke tåle varme, så jeg ved det ikke. Det er noget med, at man skal lægge et lille lag sand/grus i bunden, før man tænder op. Hjælper det?  Og så er det en i prisklasse 300-400 kr hvis  det kan oplyse noget.   

 Jeg håber den kan tåle varme nu det er en ovn   Tricket er at man skal være forsigtig med de første optændinger dvs ikke lave et for stort bål så flækker ovnen. Jeg var knap så forsigtig så jeg er den lykkelige ejer af en flækket ovn. Pointen er at jeg har et intakt låg.


Låget er hvor det er bredest 190mm. Og 120mm ved den del der går ned i "skorstenen" Hvis du vil have låget og kommer forbi fyn (5800) skal du være velkommen

Annonce
Rantzau skrev den 05-06-2019 07:39:24

Du kan bruge ovnkit. Det binder på både støbejern og keramik.


 Tak, det vil jeg prøve.


Sniffer  
maynardj skrev den 05-06-2019 11:02:38

 Jeg håber den kan tåle varme nu det er en ovn   Tricket er at man skal være forsigtig med de første optændinger dvs ikke lave et for stort bål så flækker ovnen. Jeg var knap så forsigtig så jeg er den lykkelige ejer af en flækket ovn. Pointen er at jeg har et intakt låg.




Låget er hvor det er bredest 190mm. Og 120mm ved den del der går ned i "skorstenen" Hvis du vil have låget og kommer forbi fyn (5800) skal du være velkommen

 Hvor betænksomt af dig, men det løber nok lidt op med bropenge hver vej, så jeg må nok blive på djævleøen. Men tak for tilbuddet.



Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis