Ophængning af større lampe i lampeudtag

Hej LDS'er,

Jeg skal have hængt en større pendel op i loftet, og er tvivl om hvordan jeg gør det korrekt. Pendlen vejer 5-7 kg og sidder i et medfølgende ophæng med stålwire. 

Vores lampeudtag sidder midt i rummet og vi ville helst have lampen til at sidde ovenpå, men vi er i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre. Er der nogen der har erfaring de kan dele eller viden herom? evt. hvordan man kan løse det på en smart/nem måde?

Billeder vist nedenfor af skinne og lampeudtag.

mvh,
Michael


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Det er tilsyneladende gipsloft, så det nytter jo ikke meget at skrue en skrue ud i hver side af udtaget. 

Jeg ville skrue beslaget op direkte under lampeudtag, hvori der på forhånd er monteret et lille stykke pendelledning. 

De 2 skruer i lampeudtag ( M 4 ) tages ud og der findes 2 nye som er det længere sådan at de kan holde beslaget / skinne OG lampeudtag

Nye længere skruer igennem beslag´, et lille stykke plastrør på begge skruer, og så op og ramme gevind i dåsen. ( plastrør er for at holde lampeudtag nogenlunde på plads. )

Når det sidder godt monteres stump pendelledning i muffer i lampen og den hænges op.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for hjælpen begge to. Det passede perfekt og den sidder godt og solidt fast nu

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis