Miele vaskemaskine W 5825 Waterproof fejl

Vi har ovenstående vaskemaskine der igen og igen kommer med ovenstående fejlmelding. "Waterproof fejl".

Miele kundeservice fortalte at vi skulle tippe maskine fremad 45 grader og lade den tørre ud et døgn. Det virkede. Men én vask. Så var fejlen der igen.

Vi kan vaske én vask og så kommer fejlen - så tipper vi maskinen -  og fejlen går væk. Så kan vi vaske én vask igen.

Hvordan kommer jeg af med den fejl? Jeg har prøvet at justere de bagerste ben 1 cm op men det har ikke haft nogen effekt.

MANGE tak for tips!

Mvh. Carsten

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

fronten af og se hvad der er er utæt .


Når du lukker lågen op, kan du sikkert se en eller flere skruer med sekskantet hoved, som du skruer ud. Så kan du lukke fronten op.

fase
Hej Igen, Tak for det hurtige svar. Der sidder kun en enkelt større pos skrue  i midten under igangen til tomlen, samt 2 mindre som holder lukke mekanisme på plads i venstre side.
Legomanden skrev den 20-06-2020 19:03:52

Hej Igen, Tak for det hurtige svar. Der sidder kun en enkelt større pos skrue  i midten under igangen til tomlen, samt 2 mindre som holder lukke mekanisme på plads i venstre side.

Så er det den enlige skrue, du skal løsne. De to mindre i venstre side er kun til lukkemekanismen. Du behøver kun at løsne fronten og evt. toppladen. Panelet behøver du ikke skille ad i så mange dele, som det er vist i you tube filmen.


fase
Det med at tippe maskinen 45 grader for at vandet kan løbe ud fra filteret endte med at virke for os. Sørg for at afløbsslangen ikke er bøjet - og vigtigst at maskinen står plant i vatter.

Vi havde samme problem efter 10 dages ferie. 45 grader virkede ikke, da vandet strømmede ud for oven hvergang vi satte den igang - hvilket aktiverede “vand alarmen” i bunden. Vi fik skilt forsiden af, efter et par YouTube videoer - faktisk nemmere end forventet. Det gav bare ikke noget visuelt overblik over fejlen, men ved hjælp af at følge “vandets gang” og en hånd ind i skyllekammeret kunne jeg mærke at der hvor alt sæben skal skylles videre til tøjet, var helt stoppet til.
Af med venstre side og så kunne jeg tage den sorte gummibeholder af, og tømme den for gammelt sæbe. Den havde simpelthen lavet en prop. Maskinen kører igen - hvilket er dejligt efter 10 dage uden vaskemaskine 😉
Lige et billede mere.... føj hvor sæbe kan lugte skidt!!!! Ps husk at slå strømmen fra - bare for en sikkerhedsskyld 😇
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis