Find den bedste bil til pengene

Hej. Jeg leder efter en internetside - dansk eller udenlandsk - eller en anden rådgivende instans, som kan guide mig til, hvilken bil der kunne være god at købe. Jeg har faktisk meldt mig ind i FDM for at kunne snakke med dem om hvilken bil der ville være det bedste valg til mit behov, men efter at have snakket med to forskellige rådgivere er jeg ved at melde mig ud af foreningen igen. Jeg ved jo godt at der er mange hensyn at tage men der må da være mulighed for at pege på nogle modeller som er bedre end andre. Jeg er specielt interesseret i en bil som kan kørd langt på literen og kan tåle at køre 65000 km om året - mest på motorvej. Den skal ikke have vildt meget unødigt udstyr og helst ikke koste over kr. 250.000kr. 


Jan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må komme med lidt mere info om hvad du har af krav. Hvideplader eller papegøjeplader? Krav til bagagerum? Noget specielt udstyr som er et must? Hvor længe vil du beholde den?

Med det store kilometer behov ville jeg nok kigge efter en fabriksny bil. Hvis du køber brugt skal den ihvertfald ikke have kørt ret langt. Og så bør du kigge efter en diesel. 

Hvis du ikke har det store plads behov, men stadig have en fornuftig komfort ville jeg overveje en VW Polo 1.6TDI. Den kan nemt køre over 30 km/L. Og den er rigtig godt og stærkt bygget. 

Har du behov for en større bil kunne det evt. Også være en Skoda Octavia 1.6TDI. Kører også langt på literen og igen en stærk og pålidelig bil. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

syvager skrev den 31-05-2019 19:44:36

Det skal være en ny diesel bil og på hvide plader. Ikke noget andet udstyr end fartpilot og ac. Vi er bare interesserede i en bil spm kan holde og kan køre langt på en liter diesel. Tror duvirkelig at en Åolo kan kære over 30 km på en l?

 Mine svigerforældre har en VW Polo 1.6TDI 90hk fra 2012 og den kan nemt gå 30km/L hvis man kører fornuftigt. Deres rekord er vidst 33 km/L. 

Den har syv år på bagen og kører stadig som var den ny. Den blev undervognsbehandlet fra ny og der er ikke spor af rust i den. Svigerfar har selv en baggrund som lastvognsmekaniker og har tidligere kun kørt i franske biler. Han er ret imponeret over byggekvaliteten og holdbarheden på bilen. 



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis