Revne i gulv ved væg

Jeg skal lægge nyt gulv i et værelse. 

I den forbindelse har jeg taget fodlisterne af og ser nu, at der er en revne i beton-gulvet ud mod ydervæggen (ikke indervæggene).

Huset er fra 2005.

Er der grund til bekymring? Og bør jeg sparte til inden jeg lægger gulv?


Mvh. AllanE
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

nej der skulle have været et gab på 1 cm. sa var det helt korrekt.

Hej,

Det er blot støbeskel op mod fundamenter.

Der burde have være minimum 10 mm polystyren som isolering


/K

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er ingen katastrofe. Ved du om der er radonsikring? Jeg havde givet det en fuge. Så er du også sikret mod myrer.

Tak for jeres svar! 

Jeg ved ikke om der er radonsikring og har heller ikke målt det endnu. Har dog købt dampspærre af samme årsag. 

Ville I fuge med en silicone-fuge eller spartle det med beton / filler af en art? 


Mvh. AllanE

En blød fuge, som ms byggefuge

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Fint. Tak for det.

Jeg har fundet tegningerne af huset for at se om der er dampspærre / radonsikring. 

Tegningerne fandt jeg på kommunens hjemmeside. De viser at der er 10 cm betonlag / "klaplag" (med gulvvarme) med 20 mm flamingo mod ydervæggene. Ovenpå klaplaget er der er 5 cm slidlag, som går helt ud til ydervæggen. Så mine revner er bare i dette slidlag og dermed ikke noget problem, som I siger.

Der er tegnet en radonspærre ind, men dækker ikke hele gulvet - kun i ydervæggen og 10 cm ind under klaplaget. Er det stadig relevant at jeg lægger dampspærre eller er det overflødigt? Kan man forvente at der er lagt dampspærre ind under betonen, når det ikke er tegnet?



Mvh. AllanE

Konstruktionen ser rigtig fin ud. Der er ingen grund til fuge. 

Hvis du skal have trægulv ville jeg ligge en fugtspærre, men da der er fint kapillarbrydende lag, tror jeg ikke det bliver et problem. En fugtspærre koster jo ikke noget.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også