Dampspærre i opvarmet skur

Hejsa, der er meget delte meninger om dampspærre i et isoleret skur. Isover og andre skriver at man ikke behøver dampspærre hvis isoleringstykkelsen er under 200 mm.

Jeg kommer til at have 150 i loft, 120 i vægge og 150 i gulv. Med en varmepumpe der skal holde en temperatur så tøj osv ikke bliver ødelagt om vinteren. Tænker omkring de 8-12 grader.

Hvad havde i gjort? Det kræver vel en del ventilation hvis jeg montere en dampspærre, så spørgsmålet er om det er bedre at undvære så kondens kan vandre ud?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har et isoleret skur 200 mm i væge og loft, samt 275 mm i gulvet, jeg har dampspærre, holder 8-10 gr med elradiator.

Jeg har lavet skuret helt tæt, og har så en lille affugter til at køre, men det er begrænset hvor meget den køre, for når rummet er tæt, kommer der jo ikke fugt ind udefra.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har et skur med 100 mm overalt også undertrægulvet. Det er knastørt på 7 år og der står en lille fryser og en lille elradiator som frost sikring. Der har aldrig været under -1. Udv beklædning, vindpap, isolering, rustikker.


 

Så du har ikke anvendt dampspærre uldal?

Nej kun vindpap bag udv beklædning. 


 

Nej kun vindpap bag udv beklædning. Sundolitplader i bunden med en dug under. Trægulv af høvlede  21 mm forskallinger. Dampspærre lige under brædderne.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis