Male havelåge

Hejsa , vi har købt en havelåge i galv stål , og vil gerne have den sort , kan dette lade sig gøre ? Helst uden de helt store omkostninger 😅


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hammerite metalmaling har jeg før brugt på en gammel udendøres metal lampe. Jeg synes resultatet blev godt

Enig, godt produkt. Malede gl granatharve sektiontil væggen for et par år siden og det ser stadig pænt ud.

Produktet fingertørrer hurgtig, men det tager en rum tid før hærdet, så pas på med at give knubs inden den er hærdet op.

Og, så er det altså ikke vandbaseret så mal udenfor med god udluftning og vinylhandsker

Okay tak for det hvad er hammereffekt?


 

Hammer effekt er en "slået/nubret" overflade.

De laver også en maling der bliver glat/flyder sammen, hvis du mere er til den form.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Okay skal det primes eller slibes først når det er galvaniseret stål ?


 

Nej hvis galvaniseringen er hel og pæn, er det ikke nødvendigt.
Jeg ville nok køre metallet over med en klud der er gennemvædet af sprit, for at sikre mig at der ikke er noget fedt tilbage, inden du begynder at male. 

Vær opmærksom på at den hammerlak er meget tyk i det, hvilket kan give løbere. Så hellere smøre det tyndt ud og så give den flere lag, fremfor at pladre for meget på, og du så skal til at slibe for at få det pænt igen.
Og som andre skrev, så er den maling længe om at hærde helt op.
Du kan tjekke det ved at presse en negl i malingen, et knapt så synligt sted. Så længe neglen laver et mærke, er malingen ikke hærdet endnu. Du gør klogt i ikke at bruge lågen før den er helt hærdet   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Perfekt , 1000 tak for hjælpen venner 🙏


 

Og glem alt om at rense pensler. Det kan ikke betale sig. Det er noget giftigt / dyrt stads der skal renses i. I "fortiden" da jeg var dreng, stod der Zylol på bøtten, nu kan man købe noget specielt til at rense pensler i fra samme firma.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også