zink beklædning hvordan

jeg er ved at lave 2 kviste, de er nu begge bygget op i træskelet og skal til at isolere.

næste trin eller før isolering skla jeg have dem beklædt på ydersiden

på 3kant siderne tænker jeg at beklæde med zink på samme måde som husets gavle.

her minder det lidt om vm zink dexter i lys grå.

http://media.vmzinc.com/pdf/dk/dexter-dk/files/assets/basic-html/page10.html


jeg har dog dels ikke fundet en forhandler og dels ikke kunne finde monterings vejledninger - er der nogen som kan løfte slørret for hvordan de fastgøres ?

er det blot skruer eller er der bestemte beslag som man montere....


trekanterne bliver ca 140x345

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det må en trælasthandel kunne skaffe, og med hensyn til monteringsvejledning, står der i annoncen, at du kan rekvirere en monteringsvejledning. Noget helt andet er, at du måske skulle overveje om, det er et gør det selv arbejde. Med det mener jeg, at blikkenslageren forhåbentlig har en viden om, hvordan sådan et job skal udføres, så det bliver tæt i tiden fremover.


fase

Den type fastgøres med forzinkede papsøm under overlap. Altså den første nedefra sømmes fast i toppen, og den næste klikkes ned over på sådan en måde at søm og sømhul dækkes. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tjek også reinzinks hjemmeside


 

Rigtig mange gang tak for nogle konstuktive svar.

Hvis de sømmes/skrues fast i kanten, så skal jeg have monteret nogle ru forskalningsbrædder som de monteres på

Jeg har muligvis overset at der var download til montage vejleding - det ser jeg lige på


Mht til montagen, så har jeg stor tiltro til egne evner og sitet her hedder jo lds.dk  det er jo også blot sidebeklædning

Fint med hints om alternativ produkt

Kom endelig med flere tips og nyttig info.






Kunne måske også være man skal overveje nogle af de nye komposit materialler, kan se andre har brugt dem på kviste

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

ja det er et "gør det selv produkt" med du skal jo stadig klippe og bukke når det er flunken der skal beklædes. Hvad laver du af inddækning ved tag? køre du lodret eller vinkelret på taget? 

Hvad med fronten på kvisten?

Et billede siger meget. Her er hvor jeg pt er. Der kommer vinduer i den yderste sektion.


Det er der hvor der er vindpap hvor jeg overvejer beklædningen...

ja zink vil passe godt. Men synes du skal have en blikkenslager indover. Der er ikke meget gør det selv når du ikke har blikkenslager værktøj til rådighed.

 

NG zink har lavet nye byggeløsninger, hvor man indsender mål på kvisten. Så bukker de alle profiler og fremsender til dig. Det er typisk lavet til tømrer, så der ikke skal blikkenslager med ind over. Om man som privatperson kan få lov, ved jeg ikke. Giv dem evt et kald.

http://ng-zink.supertest.dk/monteringsklare-byggeloesninger

Jeg har haft fat på ng zink, og de spurgte efter cvr da de ikke handler med private,

Min kone har et cvr, godt nok ikke inden for bygge branchen men måske man skulle prøve med det...

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også