midlertidig placering af vaskemaskine (afløbs spørgsmål)

Hej alle :)

Jeg er igang med at renovere bryggers og med en lille i huset får jeg ikke ros for at vaskemaskinen ikke kan bruges den næste måned :) derfor vil jeg gerne stille den i vores udestue hvor der er strøm og vand kan jeg trække fra en udendørs vandhane.

Men hvad med afløb?
hvor meget vand afgiver en vask, fordi jeg kunne godt tænke mig den nemme løsning med afløbsslangen i en 60 liters murespand og tømmer den efter hver vask men kommer der så meget vand at denne ikke duer?

Hvis den løsning ikke kan fungere er der et tagrende afløb 5 meter fra udestuen :) 



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
  1. Hvad siger manualen for din maskine? El hvis du har en mere avanceretmodel, hvad siger Eco menuen om dit forbrug

Vil umiddelbart tro at en murerbalje er rigeligt

Tagafløbet vil virke, men er ulovligt og noget griseri da sæbe og skyllemiddel bliver ledt direkte ud i grundvandet og ikke gennem en rensningsanlæg

Så kan du jo genbruge vandet til at vande græsplæne med, og da du naturligvis ikke bruger skyllemiddel er det kun sæberester der kommer ud på plænen. 

Den med tagnedløb kan godt være ok hvis i IKKE har separeret kloak i jeres område.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis