Højde på bordplader i badeværelse

Jeg er ved at være klar til at sætte væghængte underskabe op, hvor der ovenpå skal lægges "granit"plader, både med og uden vask.
Men nu er jeg blevet i tvivl om hvor højt pladen/vasken skal være over gulvet. I et køkken ville det være naturligt at lade den være 90-92 cm, er det også gældende i et badeværelse. I en brochure fra Kvik køkken har jeg set 86 cm.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har netop målt vores bordhøjde såvel i bad som bryggers og køkken til at være 90,5 cm. Denne højde er vi meget glade for.
Vi er alm højde ca 175 og 185 cm høje og for børnene der endnu er under 7 år fungerer det også ok. Hvis de skulle have været taget med på råd havde vi sikkert haft en vask der kan køre op og ned, men det er vist ikke specielt realistisk. I parantes bemærket er vores højde valgt af os selv tømreren mente dog at badet burde have været lavere ca 80-82 cm men vi har bestemt ikke fortrudt vores højde på 90,5 cm. Og da huset er nyt havde vi valg muligheden.

I mit ganle bad havde jeg også monteret bordpladen i en højde på ca 90cm og den kommentar jeg fik af dem der købte huset var at det var en god højde, underforstået at de havde st andre huse med meget lavt placerede vaske..

Pas på ikke at lave det for lavt. Danskeren bliver højere og højere ...

Venligst Njord

MVH Njord
Min chef der er gammel VVS'er siger at bordhøjden på badeværelser skal være lige netop den højde så man kan ligge sine "mandige ædle" dele på kanten af håndvasken. Han er skam meget seriøs.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
... Men husk, jo ældre mænd bliver, jo længere hænger det nede, og det gælder også gamle VVS'er, så det er en målestok med "elastik" i blush

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
850 - 900 mm til overkant bordplade, alt efter om i er høje og om der er børn i huset.

Skrevet af JørgenE på 27 maj 2002 23:03
... Men husk, jo ældre mænd bliver, jo længere hænger det nede, og det gælder også gamle VVS'er, så det er en målestok med "elastik" i blush

Mvh. JørgenE

Det passer jo også fint med at med de ældre knæ bliver løfte højden  også lavere

Hvornår kommer HTH og Kvik med efterløns og pensions soklen

Det er jo ikke kun mænd der får mere "elastik"

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis