teleflex styring??

Gode råd ønskes,

Jeg har en 27 fods motorbåd der vejer ca. 4,5 tons med Yanmar 68hk motor, der er "remstyring" og det virker ad h... til.
Jeg skal nu igang med at lave ny styring , nogen der har gode råd?? - jeg kan ikke ´finde ud af om det skal være hydraulik eller kabel evt. teleflex, er der nogen der har et godt råd evt. gode dårlige erfaringer med spec. mærker??? :idea:

Mvh Lund
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Teleflex er noget værre skrammel!!! Hydralic det virker og virker og virker og virker og virker.....slangerne holder mindst 15til20år og selve styringen foregår meget nemmere og mere "blødt"kontra noget andet! Teleflex er og bliver noget skrammel som for det første er sværere at montere en hydralic og for det andet går det med garanti i stykker før eller siden!(som regel før)hydralic er dyrere men de penge er godt givet ud!!
mvhbådebyggeren

MVH

bådebyggeren
Hej smile

Jeg tror det der menes er at teleflex skal vedligeholdes mere, før det virker pålideligt. Men når det er vedligeholdt korrekt, så er det vel også mere sikkert end hydraulik?

Mvh ThomasB
Jeg mener helt klart hydralic er den bedste form for styring. Der er stort set ingen veligeholdes og olie bliver jo ikke slidt lige som foreksempel et kabel......mange gange giver kabel-styring en "hakkende" styring.Den lodsbåd som bliver omtalt er nok ikke bygget inden for de sidste par år.....

MVH

bådebyggeren
Tak for svarene - jeg har valgt teleflex - da prisforskellen var enorm!! & prisen skal stå lidt iforhold til båden der ikke er helt ny!! 8)

Men tak for svarene & godt nytår!

Lund
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis