Gulvvarme

Jeg står overfor at skal have lavet gulvvarme under et betongulv. Skal det brækkes helt op ? er der nogen der har erfaring med el?. Hvor finder jeg viden om gulvvarme ???

mvh.
palles
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vælger at lægge et el-gulvarme net, skal du passe helt utroligt meget på ledningerne, de tåler absolut ingen belastning - det kan anbefales at dække ledningerne med en selv nivillerende spartel masse.
Mvh. Henrik

henrik1

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg kender en der købte en Grundfoss cirkulationspumpe som fakriksny hos Rosen-dal VVS. Da han fik den pakket ud så den brugt ud + serienummeret var filet væk (jeg så selv pumpen) og så var den utæt. Også den pumpe der blev byttet til havde samme problem. Så der mistede de en kunde. Forhåbentligt sælger de ikke hælervarer! Så tjek hellere varer købt hos dem om det er nye varer i original emballage.
Hvorfor skriver du det her Erik, kan ikke se nogle referencer til netop dette firma, er jeg blind.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det var en smutter at indlægget blev lagt i den streng.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra palles

Jeg står overfor at skal have lavet gulvvarme under et betongulv. Skal det brækkes helt op ? er der nogen der har erfaring med el?. Hvor finder jeg viden om gulvvarme ???


Ok, gulvet skal brækkes op, og der skal laves "vandgulvvarme". Der er åbenbart flere muligheder for, hvordan man gør. Når alt betonen, er fjernet, og man står på den bare jord, hvad så ?? Nogen siger leca sten, andre flamingo isolering, nogen siger rørne med gulvvarme skal ligge 10 cm under beton andre kun 5 cm. Hvad er det rigtige, og er der slet ikke nogen der har en tegning ??? :roll:

mvh.
palles
Citat fra henrik1

Hvis du vælger at lægge et el-gulvarme net, skal du passe helt utroligt meget på ledningerne, de tåler absolut ingen belastning - det kan anbefales at dække ledningerne med en selv nivillerende spartel masse.
Mvh. Henrik


hej henrik!!!!!!!!!

hvor har du det fra med el-gulvvarmen.det er da rigtigt at man ikke skal rive og flå i ledningerne,men det gør man vel heller ikke også vil jeg gerne have en detalieret beskrivelse af hvordan du vil hælde selvnivelerende spartelmasse ud på ledningerne og så samtidig være sikker på at de bliver liggende hvor de er placeret?
teg har ikke tal på hvor mange el varme ledninger jeg har lagt på gamle gulve i de sidste 8 år men det er mange.
hvis man tager en ganske almindelig el.limpistol og sætter en klat på gulvet og presser kablet ned i ,naturligvis i punkter over hele gulvet ,og der efter lægger et lag flise lim pver det hele og lader det tørre til dagen efter,ja så er der ikke nogen problemer med el gulvvarme

mvh.milton
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også