Rund brusekabine

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et sommerhus, hvor bad/toilettet ikke er ret stort. Derfor har jeg tænkt mig at opføre en brusekabine uden for huset i runde cementrør, eller muligt som jeg læste på den site fornylig, at opføre rund brusekabine i lette cementrør, som også anvendes til "skorsten" og/eller ventilation i f.eks. svinestalde. I den anledning har jeg tænkt mig, at støbe en sokkel og derpå opføre disse rør, og derefter skære en åbning fra kabinen ind til eksisterende bad/toilet. Men jeg skal jo også have en sådan kabine isoleret, er der nogen som har forstand og idéer til den slags. Endvidere har jeg tænkt mig, at isætte nogle glassten for at lukke lidt lys ind og tag skal der jo også på. Jeg forestiller mig, at det kommer til at ligne et tårn, så vi bliver sikkert de eneste der i miles omkreds har sådan en brusekabine. Altså mine spørgsmål går på isolering og tag.

Lars P.P.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal jo lave det nøjagtig som var det en alm. "firkantet" tilbygning.
Afhængig af husets facade kan du jo sagtens enten mure eller beklæde med træ og dermed få isoleret inde bagved jvf. gældende standarder.
Men hvordan pokker vil du få tagkonstruktionen til at aflede vandet fornuftigt - og hænge sammen med den øvrige tagkonstruktion??? Du kan selvfølgelig få en blikkenslager til at lave et flot kegletag med tlhørende tagrender.
Men alt andet lige giver formen en masse ekstra arbejde ift. en traditionel konstruktion.

Mvh.

Jan R.
Jeg faldt lige over nogle billeder af hvordan en rund/mange kant kan se ud..

Her er den runde tilbygning lavet i et hjørne, men det giver en klar fornemmelse af en stolpekonstruktion hvor stolperne er sat i et cirkelslag og derefter beklædt med korte klinke brædder udvendigt.

Mere besværligt en d en stor kasse tilbygning...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis