Kopiering af CD - problemer med resultatet

Hejsa.

Har en skive (før kaldet CD) der er beskyttet med det lusede "CopyControl". Det er lykkedes mig at kopiere skiven, dog med et par knaster:

1. Hvordan får jeg .wav-filer i stedet for .cda-filer?

2. Der er tydelige "klik" i lyden med ca. 10-15 sekunders mellemrum. Disse kan naturligvis fjernes med f.eks. Audacity, men er der en måde helt at undgå dem på?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
FlemmingB

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm - jeg har det endnu værre, har fået en DVD-afspiller sidste år, og uanset hvad jeg indspiller på min PC, kender den ikke noget til det.

Den kan tage alle former for filer dog ikke divx som jeg (lettere stolt), kan sige at kun vores danske model kan tage, men den er og dobbelt så dyr.

Jeg vil jo nødigt indrømme det, men jeg bruger ikke DVD'eren andet end til købte DVD'ere - og det var slet ikke meningen.

Hvad gør jeg mon galt?

Mvh. JørgenE
Det er da ikke standard at en DVD spiller kan afspille i DivX format ?!? :?:

Eller har jeg misforstået noget fra indlægget ?!?!?

Mvh
/Niels
Mht kopiering af CD'er

Prøv CloneCD - jeg kan ikke lige finde det nogen steder, men led selv.

CloneCD skal iøvrigt bruge et analyserings program der hedder clony.

Clony laver en analyse af den CD man ønsker at kopiere, og "føder" CloneCD med informationen.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
I øvrigt til FB:

fyyyyhhhh biggrin - du bryder jo ophavsretten på din CD ved at kopiere den :!: :!: :shock:

Det viser bare hvor tåbeligt reglerne for den slags efterhånden er skruet sammen :roll:

Det er ikke ulovligt at tage en kopi af sin egen normale CD - MEN det er det hvis den er beskyttet med CopyControl... Det ulovlige ligger i at omgås CopyControl'en - ikke at tage kopien....
En af de nye typer Copycontrol kan fx omgås ved at man holder Shift tasten nede mens CD'en indlæses (man forhindrer autostart). Det er jo ikke lige fordi det kræver de store computerfærdigheder at gøre den slags. Straks efter afsløringen var musikindustrien ude med trusler mod manden der offentliggjorde "metoden" - selv om den har været kendt meget længe....

Ganske simpelt og overskueligt ikke?!? Det er vist kun psykopaterne fra Antipiratgruppen der kan se det fornuftige i den slags....

Mvh
/Niels
Ja gu' er det forbudt, men det er - som du siger - lovligt at tage kopier til sig selv, og de undtagelser der er, har jeg valgt at se stort på! Jeg tager KUN kopier til mig selv.

Jeg er selv softwareudvikler, arbejder for et softwarefirma, og har et temmeligt ambivalent, men dog anstrengt forhold til folk der laver piratkopier af musik og software.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Hej..

Det er lidt en sjov størrelse - det med moral og kopiering af software..

Fx er det svært at finde folk der synes det er synd for Bill Gates og Microsoft at man har en warez version af windows på sin computer (de er store, onde, amerikanske osv).. Men de selv samme folk giver gladeligt fuld pris for et nyt spil hvis det fx er dansk produceret (Hitman osv)

Min kommentar gik for øvrigt ikke på at anti-kopi loven er "psykopatisk" - det gik udelukkende på de meget lidt sympatiske folk ( og deres forretningsmetoder) fra APG..

Mvh
/Niels
Hej.. :wink:

Ang. kopiering af cd'er, prøv tage et kig på denne side.. www.sikkopi.dk Her kan man læse alt om hvordan man lovligt kopiere kopi-beskyttede cd'er. :lol:
Man kan også læse reglerne for kopi-beskyttede cd'er..
Det er fuldt lovligt, når bare det er en kopi af egne cd'er til eget forbrug..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis