Kopiering af CD - problemer med resultatet

Hejsa.

Har en skive (før kaldet CD) der er beskyttet med det lusede "CopyControl". Det er lykkedes mig at kopiere skiven, dog med et par knaster:

1. Hvordan får jeg .wav-filer i stedet for .cda-filer?

2. Der er tydelige "klik" i lyden med ca. 10-15 sekunders mellemrum. Disse kan naturligvis fjernes med f.eks. Audacity, men er der en måde helt at undgå dem på?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hejsa. Har en skive (før kaldet CD) der er... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Yams

Jørgen, nu spør' jeg måske lidt dumt.....har du en DVD-brænder?

Hvis ja, hvilket format brænder den i?

Hvis nej, hvilken filtype brænder du på CD'erne?


Yamsen


Hej Yamsen - jeg tror jeg har opdaget fejlen, for jeg har har både dvd+rw og dvd-r og har først nu fundet ud af at man kun kan bruge en af typerne altså +-. Så lige nu prøver jeg begge for at se om det hjælper.

Og jo - tror du jeg er helt tumbet - jeg har en dvd-brænder i PC'eren.

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE


Og jo - tror du jeg er helt tumbet - jeg har en dvd-brænder i PC'eren.


Jørgen >>> Man kan jo godt brænde filer (musik, film m.m.) på en almindelig CD-brænder, og så stadig afspille dem på en DVD-afspiller. (VCD/SVCD).

Jeg vil tro det var for at afklare om det var dette du havde forsøgt, at Yams stillede spørgsmålet...

Med venlig hilsen

Claus Holm
Ok, det var nu dvd jeg brændte på den indbyggede dvd-brænder i computeren med mpg film fra mit digitale videokamera, men endnu har jeg ikke kunne få noget frem på dvd-afspilleren.

Jeg brænder dem på PC'en og vil afspille dem på dvd-en vi har til fjernsynet og den tager næsten alle formater minus divx.

Men jeg vil forsøge videre. Jeg går ud fra det er korrekt det skal være i PAL og det normalt skal være +dvd'ere - eller?

Har hørt der muligvis er problemer med at få Dell's dvd-brænder til at virke korrekt - har andre hørt om det?

På forhånd tak for svarene.

Mvh. JørgenE
@JørgenE:
Din afspiller kan muligvis ikke afspille MPG-filer direkte, så hvis du bare brænder filen som "data", er det måske derfor. Skiven skal så brændes med en bestemt struktur og filtype, så den bliver en "rigtig" DVD eller SVCD.

Du kan muligvis få hjælp på denne side:
http://www.dvdrhelp.com/author#6

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej smile

Det kan også være at din DVD-afspiller ikke kan læse DVD R (+ og -) eller DVD RW (+ og -).

Skriv lige modellen her, så finder jeg ud af hvilke DVD skiver den kan læse.

DVD er stadig ret nyt, og der er stadig ikke enighed om hvilket format man skal bruge som standard. Derfor er der flere forskellige formater.
Sony, Philips, Panasonic osv kan ikke blive enige - lidt som VHS/Betamax.

Mvh ThomasB
Annonce
United DVD afspiller 3055M

DVD/MP3/Kodak Picture CD/CD/CD-R & CD-RW afspiller.

Det står på forsiden af brugsanvisningen.

Inden i står overholder MPEG-II standarden 720-480, 720 - 576 og PAL og NTSC.

Men de skriver kun DVD og ikke DVD +- eller DVD-+-RW - så jeg forstår ikke ret meget af det!

Mvh. JørgenE
Hej Drenge

DVD formatet + el. - , relaterer normalt kun til brænderen. De fleste DVD bør kunne afspille begge standarder.
Som Thomas skriver, er man endnu ikke enige om en fælles standard, men tunge kræfter arbejder på DVD + formatet, og i øjeblikket tyder alt på at det bliver det endelige format.

Jørgen, jeg brænder hjemmevideo ned på DVD ved hjælp af Pinnacle Studio 8 redigeringsprogrammet. Det virker uden problemer, man skal dog være klar over det kræver en forskrækkelig masse computerkraft når programmet skal rendere (producere) filmen. Jo større CPU jo bedre, og en harddisk med 7200 rpm er noget nær et must. Med min processor på 1,3 GHz (som absolut er i underkanten) tager en times DVD ca 6-7 timer at rendere. Og den kan ihvertfald ikke lave andre ting samtidig. Det er meget tungt talknuseri.
Jeg er endnu ikke stødt på en DVD afspiller som ikke kan bruge mine skiver.

Mvh Mikkel biggrin

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis