hurtig størkende mørtel

Er der en mørtelblanding der størkner hurtigt? Er det ikke noget med man kan blande noget gips i en almindelig strandmørtel/cement blanding som hærder op ret hurtigt?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor vil du gerne det tørrer hurtigt op?


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er rigtigt, at hvis du blander gips i din mørtel, vil det virke, som det tørrer hurtigere op. Det betyder bare, at du kan komme videre med din behandling. Det er for øvrigt et gammelt murer trick for at pudslaget virkede tørt.


fase

Ud over dette findes der jo rapid cement og gipspuds. Gipspuds er meget anvendeligt til de opgaver du nævner


Elektronikteknikeren

mente det nok.

hvor meget gips skal der kommes i? kan kun finde nogle sække "stuk gips" til 200 kr 25 kg. Er det dette? kan man finde noget billigere? mente jeg engang fik det 1 kr pr kilo.

de færdigblandede versioner er halvdyre ikke? link til et produkt der kan anbefales? prøvede noget "lyncement" der tørrede på 3 min men var lidt halvdyrt også

Annonce

Når du pudser opad, så er det ikke hærdetiden der er afgørende, du kan alligevel ikke holde det oppe i 5 minutter. Det er mængden af vand, og blandetiden. Hvis det kører i blandemaskine 5 - 8 minutter bliver det lind og nem at arbejde med. Så trækker du det på med lille lag ad gangen. og ja venter lidt indtil det kan bære næste lag.

Når jeg murer indmurings dåser ind så kommer der en lille klat ind i bunden af hullet og dåsen stødes ind i dette, og der røres ikke ved den inden næste dag. Helst skal den mures ind før der kommer rør / kabler i den, og man friholder den ende hvor kabler kommer for det meste af mørtelrester. Det er flexrør og kabler der gerne vil skubbe den ud af hullet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

skal du pudse loft (og alt andet hvor det skal ligne noget) så er det vigtigste atholde mængden af cement langt nede. Det er noget jeg har erfaret, man vil altid blande for meget i. Når en murer blander mørtel så står cement sækken ikke tættest på.. Fordi han bruger nærmest ingenting. Cement gør mørtlen meget mindre smidig og klæbrig. 

Men ellers kan en smule gips godt hjælpe på at få det til at tørrer lidt hurtigere, men det ikke her tricket er alene

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis