Skal agurk, peber og tomatplanter klimatiseres.

Hej. Har fulgt en englænder på youtube, som lige som mig selv laver tomat, peber og agurkplanter. Når de små nye skal plantes ud i haven (ikke drivhuset), klimatisere han dem med lidt tid i haven hver dag i solen, dette inden den endelige udplantning. Jeg plantede mine hjemme gjorde planter ud torsdag uden klimatisering, idag står de med lidt gule blade i toppen. Er det solen, temperaturen der har været nede på 8 grader, eller hvad kan det skyldes. Tror ikke de går ud, så ville de vel have ligget ned på stribe.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der er agurkeplanter så er de kommet for tidlig ud. Jeg mener der skal være en jordtemperatur på 14 grader.

Jeg har på konens ordre plantet agurker ud i drivhus. Jeg forventer de går ud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg tror mest det er solen, men tomater kan heller ikke li den kulde som er nu. Men vi har en lauerbær som er 25årgammel, som kommer ud hver sommer og når den kommer ud bliver alle blade solskoldede og de tabes. Derefter kommer der nye som bedre kan tåle mosten. Jeg dyrker ikke agurker, men har da læst mig til at det er alt for tidligt at plante dem ud nu. Og tomaterne har jeg i drivhus. 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Tak for svar. Syntes at læse at agurker sættes i stå med væksten hvis de er under en bestemt temperatur, tror det var 8 grader. Vi krydser fingre, havde læst at efter 1 juni skulle man godt kunne plante ud. De er i plantesække / kapilær som er sorte, så jorden var meget varm, men den følger selvfølgelig temperaturen med ned om natten, dog med buffer på 40 liter vand i bunden.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Det er altid en god ide at klimatisere planter man selv har lavet fra frø inden man udplanter dem, ellers risikere de at få et chok. 


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis