Vindkryds i isoleret skur? OSB med el. uden fer/not?

Hejsa,

Jeg er fuld gang med med at lave et stort isoleret skur på 7x4 meter med fladt tagpaptag.

Jeg er dog i tvivl om jeg skal bruge vindkryds eller ej i væggene, da skuret jo alligvel skal isoleres og beklædes med OSB-plader indvendigt? Dertil vil jeg også høre, om det er nogen fordel at bruge OSB-plader uden eller med fer/not til den indvendige beklædning?

Mvh

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

OSB kan du med fordel anvende med fer og not. Så er deri kke noget at være usikker på. Pladerne stabiliserer, ja. Men sæt nogle trekanter af krydsfiner op i hjørnerne. Det modvirker at skuret ekser.


 

Jeg ville nok lægge et par vindkryds på. Hvis du vælge at undlade dem skal pladerne ikke være de tyndeste og de skal sømmes/skrues ret tæt især i kanterne. 

Pladerne skal samles over stolperne og så har du noget ud af fer og not. Vender du pladerne vandret så er det en fordel med fer og not.



 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Okay, planen var at montere 11/12 mm OSB uden fer og not og vende dem lodret samle dem over stolperne. 

Det dur ikke, du skal op 22 mm og forskalle pr 40 cm


 

22 mm til vægge?? Det lyder da helt vildt. En 120 gipsplade kan forskalles pr. 60 cm og den er vel ikke stærkere end en OSB plade i samme tykkelse?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis