Holdbarhed af Grundfos Alpha2 25-40 180 ?

Hvor mange år bør en Grundfos Alpha2 25-40 180 kunne holde?

Nu blinker displayet bare og den pumper ikke. Det har ikke hjulpet at tænde og slukke for strømmen til pumpen. Pumpen er fra 2010, hvor den blev sat i en fjernvarmeunit. Fjernvarmeuniten er endnu ældre. 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på siden.

9 år, ja så er der ingen garanti længere, men det er også en alder hvor man kan forvente en defekt pumpe. Selvfølgelig håber vi på en længere levetid, helst det dobbelte, men det er ikke noget man kan regne med.


Søren O

Har selv fixet min alpha2 pumpe, den blinkede også bare i displayet.

Det var en dårlig/dårlige lodninger på printet, så en tur med loddekolben og lidt nyt tin så spillede den igen.

Tak for svarene! 

Pumpen sidder dog svært tilgængeligt "inde i" unit'en med rør foran låget. Jeg må lige se om det kan lade sig gøre at tage låget af. 

Hvis der skal en vvs'er til at afmontere pumpen før man kan komme til låget/printet kan pumpen vel ligeså godt udskiftes.

Kan du ikke løsne unioner på begge sider af pumpen og dreje den op eller ned til en mere gunstig reparations position? 

 Ps. Smedegaard SimFlex cirkulationspumper høre man aldrig om kroniske defekter.  

Annonce

Jeg kan ikke få låget af. Kan komme nogenlunde til med en flad skruetrækker ved låget, men kan ikke lirke det af med moderat kraft. Har overvejet at "vride til", men så tror jeg tappene knækker. 

Er låget "kun et låg", så pumpen kan fungere uden (hvis tappene knækker), eller sidder der elektronik i selve låget?

Her en video der fint viser elektronikken i pumpen, godt nok en lidt ældre model https://www.youtube.com/watch?v=FW4ihsqRb3s

Tak for video. Jeg har nu fået låget med elektronik af. Det ser ikke ud til at der er kondens. 

..og aksel/rotoren i selve pumpehuset drejer fint og uhindret rundt så der kan flyttes vand i anlægget? 


Om aksel/rotor drejer fint ved jeg ikke, da jeg har ikke åbnet selve pumpehuset.

Men jeg har prøvet at sætte strøm til låget når det ikke sidder på pumpehuset og der blinker det stadig, så jeg tænker at der i hvert fald må være noget galt med elektronikken.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis