Mellemledning og IHC Wireless Ø80

Hej

Jeg har et loftudtag i bryggerset som jeg vil skifte til IHC Lysdæmper Ø80. I mit gamle hus havde jeg ikke kontakter til loftudtag med mellemledning - alt i loftet var IHC Wireless, så derfor tvivlen.

Jeg er dog kommet i tvivl om ledningerne.

  1. Afbryderen på væggen, uden korrespondence har to orange ledninger - de skal vel sætte sammen for at der er konstant spænding?
  2. Loftudtaget - se billede 1
  3. Lydæmperen - billede 2. Hvordan skal ledninger monteres her? Den orange, skal den i L eller "pilen"?

mvh





 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ok.

Har nu fundet lidt mere viden - den orange skal i fasen, L. Pilen er til hvis man skal styre et sekundært lampeudtag.


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Tosch skrev den 26-05-2019 21:34:31

Har nu fundet lidt mere viden - den orange skal i fasen, L. Pilen er til hvis man skal styre et sekundært lampeudtag.

 Hvis der kun er to orange ledninger, må de have været monteret i hver sin klemme. En af dem, den med konstant spænding, skal monteres i L i afbryderen og den anden skal i klemmen med bølgelinjen. Det er den du genfinder i lampeudtagets klemme M1.


fase
S. Fabrin skrev den 26-05-2019 22:47:01

 Hvis der kun er to orange ledninger, må de have været monteret i hver sin klemme. En af dem, den med konstant spænding, skal monteres i L i afbryderen og den anden skal i klemmen med bølgelinjen. Det er den du genfinder i lampeudtagets klemme M1.

 Hejsa

I lampeudtaget er der kun en orange - og den skal så i L. LK skriver at klemmen med bølgelinjen kun er hvis man har et andet lampetudtag der skal fungere som "slave"

Det er i kontakten i væggen der er to orange - og de skal vel bare sættes sammen for at skabe konstant spænding på indersiden af lampeudtaget.


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------

Dit spørgsmål, var i mine øjne lidt uklart, fordi du skrev, at i dit gamle hus var alt IHC, og nu er du i tvivl om, hvordan loftudtaget i dit nye hus skal forbindes. Er dit nye hus også med IHC? Billede 2 er ikke en lysdæmper, men et lampeudtag. Jeg troede faktisk at du havde sat det forkerte billed ind.


fase
S. Fabrin skrev den 27-05-2019 18:31:55

Dit spørgsmål, var i mine øjne lidt uklart, fordi du skrev, at i dit gamle hus var alt IHC, og nu er du i tvivl om, hvordan loftudtaget i dit nye hus skal forbindes. Er dit nye hus også med IHC? Billede 2 er ikke en lysdæmper, men et lampeudtag. Jeg troede faktisk at du havde sat det forkerte billed ind.

 Hej

Jeg synes at jeg skrev at i det gamle hus var alle loftsudtag IHC Wireless, hvilket så betyder jeg ikke havde afbrydere siddende i væggen med ledninger i - kun IHC Wireless tryk

Det nye hus er uden IHC, derfor vil jeg bruge en IHC Wireless Lysdæmper, som faktisk også er den du ser billedet ;-) - det er bagsiden af en Ø80 lysdæmper (loftudtag), som jeg har sat nogen stykker op af førhen.





 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Annonce

Når du vil bruge en trådløs lysdæmper, som du ikke har oplyst , skal den orange i L, og i afbryderen skal de to orange ledninger i samme klemme. Du har bare ikke skrevet, at du vil have en trådløs lysdæmper.


fase

Hejsa

Tak for svaret, det var også det jeg efterhånden var kommet frem til.

Men, jeg skrev nu allerede i første indlæg at jeg ville bruge en trådløs lysdæmper ;-) I IHC systemet er den eneste Ø80 lysdæmper trådløs. Alt der ikke er trådløst sidder i tavlen som unidimmere. Og IHC Wireless Ø80 er den bedste til at dæmpe LED pærer, så derfor blev det lige den.


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis