Induktionskogeplade strejker!

Hej.

Vi har en induktionskogeplade (Voss DIK 2480-UR ca. 10 år gammelt, 4 kogezoner).

For en uge eller to siden nægtede den at tænde - der kom kortvarigt lys i nogle af lamperne - og så lukkede det ned.

Dagen efter virkede det fint igen, og har gjort det siden da - indtil i dag:-(

Er det mest sandsynligt, at fejlen ligger i selve betjeningspanelet, i 'styrekortet', én af 'power-enhederne' (der forsyner kogepladerne med strøm) eller én af selve kogepladerne?

Jeg synes ikke, noget af elektronikken ser mistænkeligt ud; men hvis nogen har gode idéer kan jeg måle på komponenter.

Det er jo muligt at købe diverse dele; men jeg vil jo helst ramme det rigtige - så vi kan få noget mad:-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal først være sikker på at der er strøm på dyret. Jeg har lige reddet en kogeplade hvor den ene pol i tilslutning havde dårlig forbindelse. 

Der kan jo være løs forbindelse ved sikringer. vægudtag og i klemrække.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg målte på faserne i klemrækkerne i vægudtaget, der var i hvert fald spænding.

HAR overvejet at samledet hele igen (det er pillet RET meget fra hinanden lige nu) - ikke at der var noget, der virkede løsagtigt.

Balladen er selvfølgelig også, at hvis det SÅ virker - er det så bare for en uge eller to igen?

Vil ihvert fald gerne være nogenlunde sikker,før pladen bliver fuget igen (den er nedfældet i en terrazzoplade).

Men tak for input:-)

tjek indgangs printet der sidder sikkert 2 kondensator der buler op i toppen .evt tag et billede af printene og smid dem her ind så kan vi se hvad den består af


O/T

10 år er også det vi har erfaring for at skidtet kan holde. Vi har måttet skifte 2 induktionsplader efter ca. 10 år.

Undskyld det negative indlæg!


Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis