Hvor finder man birkestammer?

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at lave en af disse spisebordslamper der består af en vandret stamme hængt op i et par wirer, og så med nogle pærer i ledninger som er snoet rundt omkring stammen.

Stammen skal helst være birketræ, i pæn stand, ca. 1 meter lang og ca. 10cm i diameteren. Men hvor finder man sådan en stamme? Bauhaus forhandlede dem engang, men ikke længere. Og man kan jo ikke bare tage ud i en offentlig skov og begynde at save træer ned 😉

På forhånd tak 🙂

Mvh 

Lars

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kontakt din lokale skovejer. Birk bruges nogle steder som ammetræ som løbende fældes efterhånden som gavntræet vokser. 

Der ligger sandsynligvis nogle i skovbunden du kan bruge.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 26-05-2019 21:21:16

Kontakt din lokale skovejer. Birk bruges nogle steder som ammetræ som løbende fældes efterhånden som gavntræet vokser. 

Der ligger sandsynligvis nogle i skovbunden du kan bruge.

Ah ok. Så skal jeg blot finde ud af hvem min lokale skovejer er

Tak

Slå op i telefonbog ( nå nej de eksisterer ikke mere   ) Men så på krak eller lignende  under skovfoged, skovløber eller lignende. Eller kommunens tekniske forvaltning, der er ofte en kommune  plantage.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 28-05-2019 22:34:28

Slå op i telefonbog ( nå nej de eksisterer ikke mere   ) Men så på krak eller lignende  under skovfoged, skovløber eller lignende. Eller kommunens tekniske forvaltning, der er ofte en kommune  plantage.

 Tak

Du kan købe dem online https://www.brondsholm.dk/grene-kviste/10571-birkestamme.html

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis