Vand fra loftet

Hej LDS. 

Jeg hat de seneste par uger kunne konstatere, at der drypper fra mit loft. 

Idag var dagen, hvor jeg havde lidt tid til at forholde mig til det. Jeg har et skjult rør oppe under loftet, som tilsyneladende drypper. Jeg formoder, at det skyldes den samling som er lavet mellem gamle Jerne rør og pexrør. Hvordan udbedre jeg bedst? Kan/skal det spændes efter eller skal jeg ha skiftet unionen og samle det på ny? Tænker forsikring involvering er irrelevant, da jeg mindes at have en selvrisiko på 5.000 og der er tale om et loft på 7 m2. 

Undersøger selvfølgelig forsikringen nærmere i aften. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan ikke se hvor vandet kommer ud. Hvis det kommer ud omkring omløberen ved pex-røret, så prøv at spænde omløberen lidt mere. Måske er der brugt forkert fittings, så der måske ikke er indvendig støtte i pex-røret.

Er utætheden i en gevindsamling, så sdskil, pak om med pakgarn og salve.

Det er ikke lovligt at have en sådan samling et utilgængeligt sted.


Søren O

Jeg prøver at åbne lidt mere op til det i morgen og undersøge sagen nærmere.... Hader bare vpdt isolering! 😱😱😂

Har studeret billeder lidt igen og zoomet lidt på det. Det ligner at det pakgarn der er ved gevindene er vådt. Der må i første omgang være en adskillelse og ompakning..... Alt imens der krydses fingre! 😂

Du er nødt til at få fjernet alt isolering om de skjulte rør, og så tjekke igennem... Hvis den drypper der, hvorfor skulle den så være i god stand andre steder? Kan du sove roligt, uden at have tjekket det igennem? 


Mvh. Christian M
 

Hej Christian. Der er åbnet op til rørene lige nu, så jeg kan lokalisere det dryppende område. Selvfølgelig bliver alt kontrolleret inden såret bliver lappet igen. Tak for din bekymring😉

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis