Hvad er det? Muligt afløb

Hvad er "afløbet" til højre? Den 6 kantede.

Umiddelbart er der bare hul ned til sand og jord?


Mvh. Christian M
 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Mvh. Christian M
 

Umiddelbart intet under? Hvor langt nede skal den være? 


Mvh. Christian M
 

Umiddelbart burde vandledningen jo være nede i 90cm dybde.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kan det være et levn fra fortiden, som måske er sløjfet i forbindelse med nyt køkken og betongulv ved tidligere ejer? Kan jeg fjerne den? 


Mvh. Christian M
 

Du kan under ingen omstændigheder fjerne afdækningen over stophanen uden at have undersøgt, om der er forbindelse til en stophane i ca. 90 cm. dybde. Hvis du fjerner "afløbet" afskærer du dig fra at kunne lukke for vandet til huset. Undersøg lige om der er forbindelse længere ned end det der vises på det sidste billede.


fase

Hvor får i de 90 cm. fra? Vandrør skal ligge med 1,2 m jorddække.


Søren O

Men pt er det jo umuligt at komme ned til evt vandføring, når det er fyldt op med sand og er uden rør ned. 

Men jeg bør grave ned og få sat en form for rør op til overkant fliser, så man med noget specielt værktøj (formoder jeg?) kan stikke det helt ned og dreje på et håndtag eller lignende? 


Mvh. Christian M
 

Hvis stophanen findes nede i jorden, så sæt en opføring med teleskop på, så behøver du kun en standard firkant nøgle til at betjene stophanen. Den teleskopiske opføring  består af et teleskopisk rør med  samt en "aksel", der har fat i stophanen, og som også er teleskopisk. Se linket som forklaring.

teleskopisk

For øvrigt bør din vandforsyning kunne oplyse dig om, hvor din stophane er placeret, da det kan være deres grænseflade til din forsyning.


fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis