Tørretumbler tromlen sidder fast

Hej, jeg har en 3 år gammel AEG kodedens tørretumbler. I aftes da jeg havde maskinen igang, efter 1 times tid begyndte den at hyle/hvine , slukkede den og startede den igen, så satte tromlen sig fast, den kan heller ikke drejes manuelt. Skrev ikke nogen fejl i display.

Er den mon helt færdig, og skal jeg bare smide den ud og købe en ny,  eller kan det svarer sig at skille den ad og se om jeg selv kan lave det, og hvad kan det være, nogen der har prøvet det samme ??  Tænker om det kan være et leje? og hvis ja, er det nemt at skifte? 

mvh Dan

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at skrue bagpladen af og se om du kan finde ud af, om det er motoren eller tromlen, der sidder fast.


fase

Der er i hvert fald 3 - 4 muligheder, Så det er nødvendigt at fejlfinde lidt. 

Bagpladen bærer ofte hele tromlen så der kommer man til det hele. Nogle maskiner kan sideplade tages af og dermed får man adgang til motor. 

1. få remmen af så du kan se om det er motor/remstrammer eller det er tromlen.

Er det tromlen så sidder der er lille leje bagpå, og foran kører tromlen på nogle glideskinner. 

Der er også den mulighed at du har haft en skrue, mønt eller søm i en lomme, og det er faldet ud et uheldig sted. 

Det sidste er faktisk det der er størst chance for nu da den kun er 3 år gammel.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Fandt frem til at det var motoren der var færdig. Så køber en ny tørretumbler, det bedre kan betale sig, da ny motor koster en del. 

har lige købt en motor til en aeg den kostede da ikke mere end 550 kr syntes ikke det var dyrt

Prøv at kigge hos nettoparts, du skal ikke handle med fabrikanten/forhandleren det er kun for rige mennesker. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis