Hjælp til køb af symaskine

Hejsa

Jeg skal have en ny symaskine. Den bruges primært til lapper, og syning af diverse småprojekter (nattøj, kjoler osv).

Har kigget meget på de her 2, da de har en god pris og ser ud til at være kvalitet. Er der nogen der har erfaringer med dem? (Har i dag en gammel Pfaff model)

Husqvarna E20: https://frank-toyota.dk/shop/6-syma...ine/ 

Pfaff 160S: https://frank-toyota.dk/shop/12-pfaff-symaskiner/519-pfaff-smarter-by-pfaff-160s-symaskine/

Har også kigget på denne her, men er lidt i tvivl om det er overkill. tænker bare at den er kraftig og derfor kan klare opgaver såfremt jeg fik lyst til noget mere? Dog er prisen lige den tand højere.

Toyota Power Fabric: https://frank-toyota.dk/shop/6-symaskiner/417-toyota-power-fabric-17-symaskine/ 

Håber nogen kan hjælpe!

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ærligt talt, symaskiner får man smidt i nakken på ethvert loppemarked.

Eller skal dit indlæg give lidt omsætning hos Frank Toyota?


Gode symaskiner får man ikke smidt i nakken på loppemarkeder - men man kan være heldig på DBA/G&G..  
Det her indlæg lugter dog noget så grusomt af reklame    - det har du ret i @Bent.. derfor anmelder jeg det også

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Bent og Natur

Jeg har åbenbart misforstået hvad man måtte bruge dette forum til. Troede godt jeg måtte linke således at der ikke var tvivl om hvilke produkter jeg spurgte til, og den hjemmeside var nu engang den jeg endte på i min søgning!

Jeg er ikke interesseret i en brugt fra et loppemarked da jeg ikke ved om de virker eller er gode til mig..

Jamen, det er fint nok. Men der så mange her der forsøger at lave reklame for deres egne webshop at man får kvalme.

Link direkte til producentens produktbeskrivelse næste gang, så er der normalt ingen problemer.

F.eks direkte til www.skoda.dk i stedet for til "Brians Brugtbiler aps".


Jhb: hvad taler for? Er de andre for billige(dårlige)?

Min kone har lige tjekket Husqvarna symaskinerne, for at finde en der kunne passe til det behov hun har, og det ligner dit ret meget, hun ønsker desuden  en med en slank friarm..

Hun kom frem til Husqvarna Viking Emerald 116, som billigste model hun synes om, nu er hun så bare for nærrigt til at få købt en, men det sker nok næste gang hun skal sy noget på den gamle maskine  

Og har været hos et par forhandlere, som begge anbefalede maskinen.

Så måske du kan bruge det til noget ?

Køb maskinen hos en lokal symaskine "mand" så kan man altid tage maskinen med ind hvis den driller.



Vi prøver igen, i morgen --
DIYAmatør skrev den 23-05-2019 17:11:01

Jhb: hvad taler for? Er de andre for billige(dårlige)?

 Om de andre er dårlige kan jeg ikke udtale mig om, mit valg er foretaget ud fra at jeg nogle gange har syet i mange lag stof, hvor den maskine jeg har nu ikke helt har kunnet klare opgaven og det ser Toyota Power ud til at kunne klare uden problemer + plus den har indbygget nåletråder, (det har den ene af dem der er linket til også), super når feature man er ældre.

Min kone har haft forskellige, den hvor der er kommet færrest bandeord fra hende er ved en PFAFF 1542, den var lidt dyr, men også rigtig god, den sælges ikke mere, men har nok fået en efterfølger. 

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
je_ns skrev den 23-05-2019 19:58:11

Min kone har lige tjekket Husqvarna symaskinerne, for at finde en der kunne passe til det behov hun har, og det ligner dit ret meget, hun ønsker desuden  en med en slank friarm..

Hun kom frem til Husqvarna Viking Emerald 116, som billigste model hun synes om, nu er hun så bare for nærrigt til at få købt en, men det sker nok næste gang hun skal sy noget på den gamle maskine  

Og har været hos et par forhandlere, som begge anbefalede maskinen.

Så måske du kan bruge det til noget ?

Køb maskinen hos en lokal symaskine "mand" så kan man altid tage maskinen med ind hvis den driller.


 Den vil jeg da helt sikkert kigge på så! Rigtig god pointe med at finde en lokal.

PeterR skrev den 24-05-2019 10:17:40

Min kone har haft forskellige, den hvor der er kommet færrest bandeord fra hende er ved en PFAFF 1542, den var lidt dyr, men også rigtig god, den sælges ikke mere, men har nok fået en efterfølger. 

MVH

 Tak for input. Den vil jeg kigge på og se om jeg kan finde en arvtager til den, og om den er inden for budget.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis