Selvkørende græsslåmaskine uden fremdrift

Vi har en græsslåmaskine Taxas Razor 5135 TR/W. Den er kun nogle få år gammel og kører ellers problemfrit. 

Dog er der opstået det problem, at den selvkørende funktion er meget begrænset så at sige og maskinen er derfor svær at skubbe rundt. 

Har tjekket drivremmen i bunden af maskinen. Den sidder på og er ikke faldet af. Når jeg løfter bagenden af maskinen og trykker håndtaget for fremdrift ind, så kører hjulene også rundt, men problemet er, at der slet ikke er det samme træk i som tidligere, når man sætter maskinen ned. 

Nogen der kender til at løse problemet?


Ash
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske drivremmen til fremtrækket er blevet slap og derfor glider, når hjulene møder modstand?


Med venlig hilsen

Anders

Hvis den er med variabel hastighed (4 "gear"), så sidder der en variatorskive (en remskive, hvor øverste skive er løs og klemmes ned mod remmen af en fjeder) hastigheden bestemmes så af hvor langt ind strammerullen kan tvinge remmen i variatorskiven.

Den løse skive kan have sat sig fast i rust og klemmer ikke, som den skal på remmen.

Alternativt kan et vinkelbeslag, som holder gearkassen fast, være knækket. Så vipper hele gearkassen og remmen bliver for løs.

Men på bundlinjen, hvis den er med variabel hastighed, så er det efter min bedste overbevisning en skodmaskine, hvad angår fremtræk. Har en til at stå i garagen, og gider simpelthen ikke spilde mere tid på at få det til at virke, - har fået skifte gearkasse på garanti, og siden haft det skilt ad flere gange, men der går ikke længe inden der er problemer med fremdriften igen.

Det kan også være at der er faldet en låsering af enden på den ene aksel, så glider tandhjulet som sidder inde i hjulet og trækker det rundt, udad på akslen og en stift gennem akslen falder ud, så den ikke trækker tandhjulet med længere.

Hej, deres variabel fremdrift 4 speed, er for fårligt lavet, har skiftet mange på reklamation, men det er opbygningen der er noget skrammel, de er i år kommet med et bedre system, husk du har 3 års reklamationsret på deres benzindrevne plæneklipper. ring til texas og pres dem for de nye gode stumper


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nicholas Efternavn skrev den 23-05-2019 18:18:12

Hej, deres variabel fremdrift 4 speed, er for fårligt lavet, har skiftet mange på reklamation, men det er opbygningen der er noget skrammel, de er i år kommet med et bedre system, husk du har 3 års reklamationsret på deres benzindrevne plæneklipper. ring til texas og pres dem for de nye gode stumper

 Reklamationsretten på de 3 år udløber lige om lidt... så kunne være man skulle gøre brug af den inden. Vi har købt via Bilka.dk... men skal vi så rette direkte henvendelse til Texas eller Bilka? Hvad gjorde du? Fik du skiftet/ombyttet hele maskinen eller bare tilsendt nye reservedele?


Ash
Annonce

Jeg afleverede min ved en "rigtig" plæneklippermand, som også var autoriseret Texas-reparatør. Orkede ikke at aflevere den i byggemarkedet, som så skulle sende den videre, - så ved man aldrig hvor længe der går inden man ser den igen.

I lige dette tilfælde havde det så nok været rarere aldrig at have set den igen   

Ash3 skrev den 23-05-2019 21:49:04

 Reklamationsretten på de 3 år udløber lige om lidt... så kunne være man skulle gøre brug af den inden. Vi har købt via Bilka.dk... men skal vi så rette direkte henvendelse til Texas eller Bilka? Hvad gjorde du? Fik du skiftet/ombyttet hele maskinen eller bare tilsendt nye reservedele?

 

Uh jeg har aldrig ejet en texas (eller skal nogen sinde) men laver reklamationsarbejde på dem. 

Hvis du kan lidt mekanik så ring til Texas, ellers indlever den på en af deres service værksteder,  ingen grund til at hendvende dig til Bilka, de sender den alligevel på det nærmeste værksted


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Godt nok en gammel tråd  men jeg står med samme udfordring. Beslaget til gearkasse var knækket, er nu skiftet. Vario remskive kan bevæge sig frit og fjeder er intakt. Kigger på at skifte rem, varioremskive og fjeder da jeg ikke kan se andet der kan give problemer. Er jeg galt på den ?
Du har haft hjulet af, og set om låseringen evt er faldet af. Hvis den faldet af, så glider tandhjulet udad på akslen og en stift falder ud, - så trækker den heller ikke ordentligt.
Lejer i strammerulle kan også være færdige, og så virker det heller ikke ordentligt.
Men generelt er det bare et skodsystem, som man kan bruge ufattelig megen tid på, uden det nogensinde bliver rigtig godt   
HVIS gearkasse stadig virker, kan man nu fået et remskivesæt som får den til at trække bedre. Texas kan hjælpe dig.


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis