Genbrug af procesvand.

På den virksomhed som jeg bruger min vågentid på, har vi en del østeuropæere ansat.

Uden at nævne navn, arbejder vi med fedtstoffer og olier. Det sviner en del på arbejdstøjet.

Da vi kalder os en innovativ "grøn" virksomhed også, har vi mange små ting, som sparer dette og hint i arbejdsprocesserne.

Nu siger ukrainerne så at vi skal rense det vand der bliver brugt til vaskemaskinerne til procesvand og at det kan renses, så det kan bruges til skyllevand -og f.eks i toilettet som sidste brug inden kloakken.

I forvejen bruger de afløbsvandet fra vaskemaskinerne til at ligge deres arbejdstøj i blød dagen før de vasker det. - Og det ser altså noget renere ud end det vi andre bruger...

Men, er der nogen her der ved om der findes "små" renseanlæg -beluftning eller Micro proces eller helt andre ideer til at kunne genbruge vandet. Omvendt osmose er en af ideerne.

Det handler ikke så meget om økonomi, mere om mulighederne for at "spare" på kloakvandet, til gavn for miljøet...



Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej unge sure mand 

Kunne en centrifuge ikke være svaret?

Mvh.

Mikkel


@FoXX - hvorfor mener du at @shortcut er en ung sur mand??  
Han prøver blot at afklare, hvordan man kan bruge reccourcerne bedst muligt.. og det har vi da alle sammen brug for.. hvis en opblødning giver en bedre renhed - så er det da supert (det er faktisk det som både min mor og hendes for"mødre" brugte med succes - og jeg er da ikke for fin til at bruge tricket på mit arbejdstøj, som jeg selv skal vaske) - det belaster ikke unødigt - og har man pladsen, så er det da langt at foretrække, fremfor større el/vandforbrug + ekstra slid af tøjet, som uvægerligt vil ske, ved centrifiguring!!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

@FoXX - hvorfor mener du at @shortcut er en ung sur mand??  

Mon ikke det er fordi shortcut underskriver sig med:

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel... 

Nu siger ukrainerne så at vi skal rense det vand der bliver brugt til vaskemaskinerne til procesvand og at det kan renses, så det kan bruges til skyllevand -og f.eks i toilettet som sidste brug inden kloakken.

Hvad vil du rense vandet for? Er det sæberester, der er tænkt på? Renseprocessen og dennes pris afhænger af, hvad der skal renses for.



fase

Det er farve og den slags, der skal renses.

1. omgang skyllevand INDEN rengøring med sæbe, f. eks af vogne m.m. for at fjerne jord/sand f.eks. Men også til andre formål hvor man "spilder" vand bare for at gøre skidtet vådt. 

"Sur gammel mand" er mine unger´s  evige kommentarer, når jeg ikke ville låne dem bilen.

Nu er det omvendt . jeg aner sgutte hvordan de starter de biler de kører i.. Thø-hø



Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis