Kunde vil ikke betale efter endt arbejde...

Hej Allesammen. 

Jeg har brugt for lidt hjælp/rådgivning, og håber at der er nogle herinde der kan give mig lidt viden. 

Jeg blev hentet ind på et stort byggeprojekt akut. 

Jeg havde tidligere lavet en lille opgave for firmaet, og nu skulle de bruge en til noget større og jeg sagde ja til at starte med det samme. 

Det var 8 ugers arbejde. Jeg færdiggjorde det hele, og sendte dem en faktura.
Vi havde aftalt en pris pr. time, ingen fastpris blev der aftalt. 

Nu efter jeg har sendt fakturaen afsted, brokker projektlederen sig over at det er blevet for dyrt og de ikke vil betale for det. Det skal siges at han var syg i alle 8 uger under projektet, og der gik en hel uge inden der kom en erstatning ind på pladsen.

Han bedte først om en redegørelse for det arbejde der var lavet, jeg sendte ham en redegørelse over alt det som jeg havde lavet, og hvor mange mand der var på opgaven. 

Nu har han bedt om en ny redegørelse på ugebasis, hvor der skal fremgå hvad der er lavet hver dag i alle ugerne. 

Hvordan skal jeg forholde mig til det? 

Det skal siges at kunden er en af DK's største indenfor deres branche og omsætter tæt på 1. milliard kr. om året. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi er stort set alle amatører her.

Afsted til en sagfører, der er ikke andet at gøre. Forhåbentlig er du forsikret.


Hej,

Min erfaring siger mig, at du skal holde på dit, samt forsøge på at honorere hans krav om om dokumentation. Ved godt det ikke er nemt otte uger tilbage, men hvis han ikke har været på sagen, kan han næppe modbevise dig. Han vil helt sikkert forsøge at handle den af med dig - med en rabat.

Det er uprofessionelt af jer begge to!  Fordi I ikke aftaler, hvad han forventer det må koste samt, hvilke dokumention han vil have.

Har siddet på begge sider af det bord! Husk altid aftalesedler.




/K

Hvis du er blevet bedt om at løse en konkret opgave og har løst den så kan han da ikke kræve den dokumentation du skriver om. Det er hans problem, at han ikke har spurgt til prisen for opgaven. Så hvis du mener du kan stå inde for tidsforbrug mv., så ville jeg straks sætte rykkerprocedure mv. i gang. Tror ikke han vil bryde sig om, at det store kendte firma, han er ansat i, skal modtage en incasso-varsel og måske ende i en incasso-sag.

Det er tydeligt, at han trækker dig rundt i manegen. Få sat rykkerproces igang og hiv ham på en incassosag. Det andet er tidsspild.


 

Så må du til at sende rykkere med gebyr for overskredet  betalingsdato, og varsel om inkasso. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis