Opretning af betongulv

Hej LDS :) 

Vi er i gang med køkken renovering og har brækket en væg ned, desværre er der niveau forskel på de 2 rum. 

Der hvor væggen stod er der en niveau forskel på ca 4,5cm (murstenene gik længere ned end selve gulvet) 

Og resten har ca en forskel på 1-3cm (gulvet har lidt fald åbenbart) 

Disse 2 gulve skal være plan med hinanden, så hvordan gør jeg? 

Har kigget på lip 210, men ville jo gerne have en fast gulv spartelmasse til at spartle det værste ud med først (fx revnen hvor der er 4,5cm)

Men hvad skal jeg bruge der? 

Rummet der skal rettes op er 3,10 x 3,10m

Håber det giver bare lidt mening 



12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan jo altid bruge noget reparationsbeton. Men det er jo temmeligt meget nivelleringsmasse du skal bruge. Alfix har en beregner - og der siger 10 kvm gulv a 20 mm (som gennemsnit) 350 kg nivelleringsmasse. 

Det letteste er nok at få nogen ud og pumpe det for dig, i stedet for at stå med blander og 20 sække lip selv. men det er givetvis også dyrere.


Mvh Troels

:/

Det var godt nok noget af en omgang... 


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Der er ingen anden måde at gøre det på? 

For ja, det var noget voldsomme mængder... 

Der skal laminat click gulv på efterfølgende 

Laminatgulv kræver helt jævne gulve. DU kan vist nok bruge tørret strandsand, som lægges under akustikplader, men jeg ved ikke noget om det - og om dine niveauforskelle er for voldsomme.


Mvh Troels

Måske det bedre kunne betale sig at banke de små 10m2 gulv op også simpelthen støbe nyt i den samme højde som tilstødende beton dæk 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Sidder og scroller igennem opslagene her og finder lidt af hvert.. 

Kunne det evt betale sig at svumme gulvet med fliseklæb, lave en grov opretning med noget reparationsbeton (lagt vådt I vådt med fliseklæben) for så at slutte af med flydespartel, bare i et noget tynder lag 

Altså 1½ time og 3 mand som arbejder så er du færdig, ved ikke om det er så forfærdeligt

2 der blander og 1 der hælder på så er du altså hurtig færdigt. Og du kan jo gøre det af flere omgange. 

Ulrik123 skrev den 20-05-2019 13:59:13

Altså 1½ time og 3 mand som arbejder så er du færdig, ved ikke om det er så forfærdeligt

2 der blander og 1 der hælder på så er du altså hurtig færdigt. Og du kan jo gøre det af flere omgange. 

 Du hentyder til at give det hele flydespartel ikk? 

Det nok os den løsning jeg er mest til, det ligger dog i 4000kr bare for materialer til det :s

Ldsmatti skrev den 20-05-2019 14:16:16

 Du hentyder til at give det hele flydespartel ikk? 

Det nok os den løsning jeg er mest til, det ligger dog i 4000kr bare for materialer til det :s

 350kg Grov flydespartel koster 2100kr i hjem og fix.

Er det den Weber grov? 

Ville den være ok til dette? 

Jeg har bare kigget på alfix planemix 50

Ulrik123 skrev den 20-05-2019 14:27:35

 350kg Grov flydespartel koster 2100kr i hjem og fix.

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også